Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 22 september 2012

Canvas met bladgoud



Even voorstellen

Mijn naam is Herma Fichte en ik ben zeker al 40 jaren creatief bezig.
In 2002 ben ik begonnen met stempelen en multimedia projecten.
Naast het stempelen schilder ik en ik kwam afgelopen jaar de PanPastels in Duitsland tegen.
Ik wist meteen dat het "mijn ding" zou worden."





Materiaal

Canvas, Structuurpasta, Paper Perfect (DecoArt), Pastelfixatief, gescheurd stukjes dik karton, Gesso,
 paletmes, platte kwast, Sofft tools voor PanPastel, Joy! Stencil barok,
oude Versamark, bladgoud, bladgoud hechtmiddel

PanPastel: Burnt Sienna Tint 740.8, Red Iron Oxide Tint 380.8, Burnt Sienna 740.5, Red Iron Oxide 380.5, Red Iron Oxide Shade 380.3, Red Iron Oxide Extra Dark 380.1, Permanent Red 340.5

Werkwijze

Stap 1

De stukjes karton met Paper Perfect besmeren. Na het drogen op de voor- en achterkant Gesso
aanbrengen.



Stap 2

Structuurpasta gedeeltelijk aanbrengen




Stap 3
Met PanPastel Burnt Sienna Tint 740.8 en Red Iron Oxide Tint 380.8 het canvas inwrijven



Stap 4
Met Burnt Sienna 740.5, Red Iron Oxide 380.5, Red Iron Oxide Shade 380.3, Red Iron Oxide Extra Dark 380.1, Permanent Red 340.5  niet te regelmatig kleuren, niet fixeren. De stencil er op leggen en met het oude Versamarkkussen het PanPastel gedeeltelijk afnemen.





Stap 5
De stukjes karton met Paper Perfect inkleuren, fixeren en het hechtmiddel voor bladgoud aanbrengen. Iets laten drogen tot dat het plakkerig is en het bladgoud voorzichtig aandrukken.

Stap 6

Als alles goed droog is de stukjes karton op het canvas plakken.



5 opmerkingen:

Gerrina zei

Wat een ´beauty´! En dank voor je duidelijke uitleg... Groetjes, Gerrina

Brenda zei

Heel erg mooi! apart, en wat leuk dat je het kan combineren met die structuurpasta enz. erg mooi.
Groetjes Brenda

Rosita zei

SUPER GAAF Herma !!!!

Groetjes Rosita

Yvonne zei

Ik had het al op je eigen blog gezegd Herma, maar nogmaals, wat een prachtig canvas, prachtige kleuren ...... maar een waanzinnig mooie vrouwengedaante met de structuurpasta gemaakt!! Echt heel mooi!
Liefs van Yvon

Lydia Boode zei

wat een super canvas zeg, ben helemaal fan van je bladgoud.
Hugs Lydia