Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 17 maart 2014

Waar word je door geinspireerd?


Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie een werkstukje zien wat anders is dan jullie misschien van mij gewend zijn........Ik was geïnspireerd door mooi werk dat ik zag op Pinterest. Dus ik zal ook de naam en site van de betreffende kunstenaar vermelden. Het is leuk om geinspireerd te worden door anderen maar het is dan ook leuk om de naam van degene te vermelden die je geïnspireerd heeft. Althans dat is mijn mening.
Ik heb inmiddels diverse borden op Pinterest aangemaakt en wat is daar toch veel moois te zien! Wat mensen allemaal niet kunnen creëren! 

Hier zie je eerst het originele werk(aquarel) waardoor ik geïnspireerd ben en ik vind de titel van het werk ook mooi. We zijn 'licht'.......en om haar tekst te herhalen; ik vind het een mooie gedachte dat menselijke wezens zijn gemaakt van sterrenstof.......je kunt haar werk hier vinden
page background inspiration
gemaakt door Annya Kai

En nu naar mijn interpretatie......met Pan Pastels. Gemakkelijker te beheersen dan aquarel, maar ook dat is heerlijk om te doen.

Materialen:
Pan Pastels:
Magenta tint 430.8
Magenta shade 430.3
Violet tint 470.8
Violet 470.5
Phtalo blue tint 560.8
Phtalo blue 560.5
Phtalo green tint 620.8
Phtalo green 620.5
Permanent green tint 640.8
Permanent green 640.5
White 100.5
Eraser pencil 

Witte markers:
Molotov marker
Posca marker
Signo ball pens UM-153 and 120AC

Stencils/maskers:
Dutch Doobadoo
Memorybox
Crafters workshop
Viva Decor Kristal gel hologram

En een stap voor stap tutorial. Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om te zien als ik om het te maken.........

Dit zijn de gebruikte kleuren


Ik begon met het aanbrengen van de lichtste kleuren met de grote ovalen spons (heerlijk om mee te werken op grote vlakken)
Na elke laag heb ik gefixeerd......

Daarna de donkerdere kleuren om wat meer kleurkracht te geven......

Hierna heb ik de twee laatste, sterkere kleuren gebruikt (Phtalo blauw en groen)


Ik heb diverse stencils gebruikt en als je net z'on stencil freak bent als ik zul je ze wel herkennen. Versamark aangebracht met een sponsje en daarna de Pan Pastel Violet. Ook wat cirkels weggegumd met het gumpotlood om wat 'lichtbollen' te maken.....



Dan begint de pret met het tekenen van de witte stipjes en daarvoor gebruikte ik diverse witte markers en pennen. Ik vond dat de Molotov marker met een wat dikkere punt de 'vetste' stippen gaf. Hierna de Posca marker want deze heeft een metalen punt en daardoor wat dunner. (Er zijn natuurlijk ook dikkere Posca's en volgens mij ook dunnere punten voor de Molotov marker) De dunste stippels met de Signo ball pennen.

Toen besloot ik om nog meer leuks toe te voegen.......en heb weer eens m'n Viva Kristal gel gebruikt. Met een paletmes en een ander Crafters stencil( ook met dots) aangebracht. Een tijdje laten drogen.....
Hier kun je de textuur en de glans zien.......het is nu een beetje gebobbeld maar na droging zal het weer glad zijn...... 

En de laatste fase, gemat op wit en geëtaleerd op paars papier.
Nog wat foto's uit verschillende hoeken......
Deze gel heeft z'on mooi effect, er zitten kleine stukjes mica in.



Zo, dit is mijn bijdrage voor deze keer. Bedankt voor je bezoek, waardeer het als je een berichtje achter laat en hoop je volgende keer weer te 'zien' hier!

Miranda


















27 opmerkingen:

Els zei

Schitterend mooi gemaakt en een duidelijk de tutorial.
Wat leuk die viva kristal gel.
Groetjes, Els

Gerrina zei

Wat een dromerig-mooi werk is het geworden! Mooie kleuren en die kristalgel geeft een mooie aanvulling! Fijne duidelijke beschrijving! Groetjes, Gerrina

Ditta zei

Kan niets anders zeggen dan...wauww!!
Liefs Ditta

Lia zei

Schitterend en een super goede uitleg,
groetjes Lia

Elizabeth zei

Ziet er super gaaf uit!! Bedankt voor de goede uitleg.

Petra zei

Het ziet er geweldig uit en je hebt het duidelijk beschreven. Dank je wel. Ik ga het zeker eens proberen.

Ellie Knol zei

Wat mooi gedaan, Miranda, en er staat weer een nieuw product op mijn verlanglijstje (uh, verlanglijst)...

Marianne zei

Schitterend!!

Hella zei

Wat mooi is deze sterrenstof-kaart geworden. Ook hier is het verlanglijstje weer langer geworden...;-) Dank je wel voor je geweldige stap voor stap uitleg.

Bea zei

Prachtig Miranda!!

Veerle - A colored mind zei

Echt een heel mooi werk zowel van de originele artiest als van jou. Helemaal mijn smaak!

Petra Tillmann zei

Prachtig, Miranda! Leuk om te zien hoe je het gemaakt hebt.

Anneke zei

Prachtig Miranda. Geweldige kleuren. Prachtig de ronde vormen. Echt een kunstwerk. Bedankt voor jouw uitleg. Groetjes Anneke.

Diny Sprakel zei

Heel mooi gedaan, wat een inspiratie geef je ons. Zag dit ook al op je eigen blog staan?
Ga dit zeker proberen,
groet Diny

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Prachtig Miranda...wat een mooie combinatie van technieken met een geweldig resultaat...heerlijk zoals je met je inspiratie gespeeld hebt

Unknown zei

Wow! Prachtig, wat een plaatje... Zou het zó aan de muur willen hangen.....

Enny zei

Wauw prachtig !! En bedankt voor de uitleg. Die Kristal gel staat ook al op mijn verlanglijstje ! Groetjes Enny

Paulien zei

Schitterend gedaan en heel inspirerend Miranda,weer een hebbeding toe te voegen op mijn lijst(je)

Marian zei

Wat mooiii. Groet

Marian zei

Wat mooiii. Groet

Boukje zei

Mooi gemaakt en duidelijke tutorial, dank je wel!
Groetjes Boukje.

Karen Dunbrook zei

this is fantastic!!!

Willy de Bruijne zei

prachtig!!

Gerrittina zei

Wauw, dit is gaaf. Dank voor de uitleg. Mijn handen jeuken. :0)

Gr. GZ

akkina van steen zei

Wat een mooi resultaat wat voor papier heb je hier voor gebruikt?
Gr.Akkina

Barb zei

I love the look you have created and feel inspired to try this technique you have described. thank you Miranda...regards
Barb

Daria zei

This is stunning. Thank you for explaining how you made it.