Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 1 juni 2013

Iedereen is gelijk


Goedemorgen,
Aan het begin van weer een nieuwe maand.

Teksten op kaarten vind ikzelf altijd erg mooi,
al vind ik het nadeel dat ze vaak je kaart beperken
tot 1 gelegenheid. 
Tenzij je teksten hebt waar je vele kanten en gelegenheden mee uit kunt
zo vind ik dat ook van deze tekst. 


Om deze kaart te maken ben ik gestart met een stuk
wit papier van 9.5 x 14.5cm

Met Violet Tint 470.8 en 
Ultramarine Blue Tint 520.8
Heb ik kleur aangebracht op de kaart

uit masking papier heb ik circels gestansd van verschillende grootte.
en deze op de kaart geplakt.
Opnieuw ben ik met Violet Tint 470.8 en 
Ultramarine Blue Tint 520.8
over de kaart heen gegaan.

verwijder nu de maskers en fixeer de kaart
hiervoor heb ik gebruikt

plak opnieuw de circels op, maar dan op andere plaatsen
en ga er opnieuw overheen met
Violet Tint 470.8,
Ultramarine Blue Tint 520.8 en
Chromiun Oxide Tint 660.8

Verwijder nu weer de maskers en fixeer opnieuw.
Stempel met zwarte inkt de grote swirls stempel en de tekst.
De zwarte inkt die ik gebruikt hebt is niet geschikt voor het embossen.
hiervoor heb ik Versamark en een stempel liniaal gebruikt

Eerst de stempel afdrukken op de sheet behorende bij de stempel liniaal.
(plaats je sheet in de hoek van de liniaal, ligt dit goed kun je stempelen)

Leg de sheet over de afdruk heen zodat ze precies gelijk liggen
Plaats je linaal tegen dezelfde hoek aan,
haal de sheet weg en stempel nu met Versamark de afbeelding over
de zwarte afbeelding.
Je hebt nu 2 afdrukken over elkaar heen.
Strooi hier transparante embossing inkt over en verhit dit met de heatgun.

Deze fixatief is eigenlijk een finish maar doet het supergoed
om tussen de lagen door te gebruiken.


6 opmerkingen:

Melanie zei

Hele mooie kaart en tekst.
Liefs, Melanie

janieworkum zei

Wat een mooie kaart , met een prachtige tekst.
groetjes Janie

Unknown zei

Mooi Lydia!

Hella zei

Erg mooie kaart met mooie zachte kleuren.

Gerrina zei

Blijft een gaven tekst en een mooie swirlstempel! Groetjes, Gerrina

Gerrittina zei

Wat een mooie kaart!! Mooie kleurtjes ook.

Gr. GZ