Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 22 januari 2014

Pan Pastel en perkamentpapier, en een collagestempel...


 
Ik wilde eens uitproberen of Pan Pastel ook een mooi effect geeft op perkamentpapier. Nou, dat gaat dus helemaal prima, ik was blij verrast met het resultaat. Ik heb het perkament eerst door de Big shot gehaald met een embossingfolder. Om te voorkomen dat het perkamentpapier scheurt bij het embossen heb ik aan beide zijden printpapier erbij in gedaan. 
Gebruikte kleuren :
Panpastel Chromium Oxide Green 660.5 
 Panpastel Bright Yellow Green 680.5

****


Bij deze voorbeeld heb ik een grote collagestempel gebruikt. Ik vond het grote voldoening geven, te zien dat je zelfs op zo'n grote vlak, de mooiste kleurnuances krijgt. 
De tekst is gedaan na het fixeren van de Pan Pastel op de collagestempel. 
Gebruikte kleuren :
Panpastel Red Iron Oxide 380.5
Panpastel Bright Yellow Green 680.5, 
Panpastel Bright Yellow Green Tint 680.8
Panpastel Phthalo Green 620.5.
****
Alle gebruikte stempels zijn van Magenta.


****
De techniekkaarten voor deze ronde:
techniek 216

techniek 196
Weet je niet waar ik deze techniekkaartjes voor maak, kijk dan even hier: 


4 opmerkingen:

Gerrina zei

Ze zien er weer mooi uit! En wat heb jij toch mooie bloemenstempels! Groetjes, Gerrina

Veerle - A colored mind zei

Een heel mooi resultaat. En die techniekendoos...daar zou ik echt graag eens in piepen :-)

Mieke zei

Wat een originele kaarten weer, mooi!

Miranda zei

Mooi Ellie, inderdaad een mooi resultaat op vellum en ik ga eens even in je techniekendoos kijken.....spannend!
groetjes Miranda