Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 25 februari 2014

Mannelijk Metallic.........



Hallo allemaal,

Zoals beloofd heb ik hier de metallic mannenkaarten waar ik de vorige keer wat sneakpeaks van heb laten zien. Inmiddels zijn er ook kant en klaar radertjes te koop dus hoef je ook niet meer te snijden als je dat niet wilt.
 Hier de eerste kaart op een blauw metallic ondergrond met een Spellbinder embossingfolder. Deze embossingmallen hebben twee kanten met verschillende motieven. Deze heet 'Industrial'. De snijmal van Donna Salazar 'Sprightly sprockets'.
IndustrialSprightly Sprockets

Materialen:
Pan Pastels:
Silver 920.5
Pewter 921.5

Versamark
zilver embossingpoeder
Distress stain zilver
heattool
tekststempel
spijker brads
Donna Salazar snijmal gears
Crealies Creative petal no.6
Memorybox mal ketting

Ik heb de losse blaadjes van de bloem eerst geembosst en daarna bewerkt met versamark en de Pan Pastels. De radertjes(gears) heb ik in de Versamark gedrukt, soms gedeeltelijk om wat open plekken te houden en daarna met zilverkleurig embossingpoeder bestrooid. Hierna verhit met de heattool en daarna evt. open plekjes met de Pan Pastel bewerkt. Dat geeft een leuk verweerd effect. Bij deze kaart heb ik de geembosste kaart zelf niet bewerkt met Pan Pastel. Het kettinkje is ook geembosst met zilver zodat het net een echte lijkt.....

Bij de volgende kaart heb ik de geembosste kaart wel bewerkt met Versamark en metallic Pan Pastels. Hier is de 3d embossingfolder 'Creative Cogs' van Spellbinders gebruikt. Op de achtergrond van de kaart zelf heb ik gedeeltelijk de swirl dots geembosst van onderstaande emboss.folder en bewerkt met Pan Pastel.
Creative Cogs
Ook met de doily embossingfolder heb ik een voorbeeld gemaakt op wit, even iets vrouwelijks tussendoor....mag wel even he? 
Deze kaart is alleen maar bewerkt op de Doily embossinglaag met de Pan Pastel Pewter . De tekst is geembosst met zilver emboss.poeder en een klokje als brad in het midden


Zo, nu weer verder met het mannen thema..........


Materialen:
Pan Pastels:
Bronze 930.5
Copper 931.5
Rich gold 911.5
Pewter 921.5

Versamark
embossingpoeder koper en goud
heattool
Sprightly sprockets snijmal(zie boven)
Sizzix emboss. mal (Dot swirl en Medallion set)
tekst stempel(Justrite)
zwarte inkt
spijker brad

Bij deze kaart zie je duidelijk dat de raders maar gedeeltelijk geembosst zijn. De ondergrond is grijs karton en bewerkt met genoemde embossingpoeders. Denk eraan dat je de poeders wel apart opvangt anders krijg je een mix van koper en goud poeder (kan soms leuk zijn, maar ongewenst is minder.... )

Bij de volgende kaart heb ik zwart als ondergrond gebruikt en anthraciet kleurig metallic karton voor de geembosste kaart. Het zilveren Pan Pastel komt mooi uit op het zwart......


hier zie je ook de structuur stempel verwerkt op de geembosste laag........ook de brads kun je bewerken met Pan Pastel als je een andere metallic kleur wilt. Doe er dan ook wel wat Versamark onder.Soms doe ik dat ook met de plakparels........

Materialen:
Pan Pastels:
Silver 920.5
Pewter 921.5

Versamark
zilver embossingpoeder
heattool
mallen idem als kaart hierboven
Crealies bits &pieces no. 3
tekststempel
mal Spellbinder labeltje
spijker brads

Hier heb ik de randen van de geembosste kaart ook geembosst met zilver emboss.poeder. Soms gebruik ik hiervoor de metallic stains maar met emboss.poeder is het effect scherper. De werkwijze is verder gelijk aan bovenstaande kaarten.

De laatste kaart ......in donkerbruin en brons....dit keer in combinatie met een kroontje gemaakt met een mold en Martha Stewart paper clay. Ook is dit kroontje bewerkt met de Pan Pastels. Op de demodag gaf mijn collega , die met de paper clay werkte me af en toe ook wat zodat ik het weer op de kaart kon verwerken met Pan Pastel.....da's nog eens een goede samenwerking he?
Roman Romance
Roman Romance


Materialen:
Pan Pastels:
Bronze 930.5
Copper 931.5
Rich gold  911.5

Versamark
zwarte Archival inkt
koper emboss.poeder
heattool
3d Mbossabilities 'Roman' mal
snijmal Joy klokje
snijmal labeltje 
paperclay en mold
tekststempel
Viva decor swirl stempel
Crealies bits & pieces no.3
Memorybox mal kettinkje
plakparels

de paper clay is van te voren gemengd met Distress stain goud(Tarnished brass) en daarna bewerkt met de goudkleurige Pan Pastel.

Ik hoop dat het geen overload aan kaarten is maar ik wil volgende keer weer graag iets heel anders laten zien, dus dan maar even in een keer.......op mijn blog verschijnen binnenkort nog de kaarten van de workshop met deze techniek.

Voor nu, bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer!
Miranda












16 opmerkingen:

Lia zei

Ze zijn supermooi, stuk voor stuk, mijn kaart van de workshop staat nog steeds te pronken hier, blijf hem mooi vinden,
lieve groetjes Lia

Anita zei

Jeetje wat een prachtige werkstukken voor mannen. Ik geloof dat ik toch maar metalic pannetjes ga aanschaffen voor dit soort doeleinden. Het is wel héél erg mooi.

Gr. Anita

Anneke zei

Wouw Miranda. Wat geweldig. Dit is een "Master Piece of ART" Wat zien ze er stoer uit. Blijf er naar kijken. Super.
groetjes Anneke.

Boukje zei

Wat heb je veel gemaakt! Prachtig stoer effect!
Groetjes Boukje.

Sabine zei

Prachtige kaarten!

Ellie Knol zei

Mooi, hoor, vooral de laatste... is mijn favoriet...

Riet Kamstra zei

Prachtig gedaan allemaal, bedankt voor de inspiratie!
Groetjes, Riet

massofhair zei

WOW WOW WOW!!! Lost for words, stunningly beautiful:-) xxx

Gerrina zei

Ook deze mannenkaarten zijn weer super mooi! En gaaf dat je laat zien dat ze met andere kleuren een heel andere uitstraling krijgen! Fijne uitleg! Groetjes, Gerrina

Words and Pictures zei

What fabulous metallic effects - wow!
Alison x

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Dit was even flink genieten Miranda!!!

Juanita zei

Echt super mooi!!!! Echt allemaal. Dankje! Liefs juanita

Diny Sprakel zei

Wat een bijdrage, Miranda. Heel mooi gedaan. Dank je wel voor het lTen zien van al de mogelijkheden met PanPastel
Groet Diny

Mieke zei

Wat een verbluffend mooi resultaat!

Hella zei

Wat veel en wat mooi allemaal! SUPER! Bedankt ook voor de duidelijke uitleg.

Happy Beppie zei

Miranda heel gaaf al die mooie metallic kaarten,zit nog na te genieten vd workshop metallic pan pastels. fijn dat ik hier nu wat extra ideeen opdoe.tot de volgende workshop
Groetjes Happy Beppie