Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zondag 4 mei 2014

PanPastel meets Grunge

Deze keer heb ik een kaart in een grunge-stijl voor je. 
Helemaal heerlijk om te doen vind ik deze stijl! 
De kaart is bijna een CaS-kaart geworden, er is iets te weinig wit over gebleven voor een echte CaS-kaart. 
Op het moment gebruik ik heel veel cirkels op allerlei manieren op mijn kaarten, en dus ook op een PanPastelkaart zoals hier:




Begonnen ben ik met het stempelen van de chevrons (Bo Bunny) met Versamark en daar overheen Hansa Yellow 220.5 en Bright Yellow Green Shade 680.3 en Chromium Oxide Green 660.5. 
Deze eerste laag gefixeerd.


Na het drogen de volgende laag gemaakt.
Ken je de nieuwe ronde blending tools? 
Ze zijn eigenlijk bedoeld om met inkt te gebruiken, maar ik heb er hier een heel andere toepassing voor gevonden: 
Die heb ik gebruikt om de grote blauwe cirkels te maken! 
Zo leuk: je dept het rondje een aantal keren in het Versamark stempelkussen en stempelt een cirkel op je kaart. 
Dan met de kleur PanPastel erover die jij wilt. 
Ik heb hier Turqouise 580.5 gebruikt. 
Dit herhaal je een aantal keren.
(Natuurlijk moet je het witte schuimrondje daarna niet voor wat anders gaan gebruiken!)
Dit is de tweede laag. 
De kaart natuurlijk weer even gefixeerd.


En toen besloot ik dat ik de kaart andersom wilde gebruiken! 
Gelukkig kan dat als je met een los stuk papier werkt... 
Dus omgedraaid en daarna het afwerken: 
Verschillende maten cirkelstempels met oranje Memento gestempeld op de blauwe cirkels en ernaast en overlappend. 
Als laatste de tekst ( Verses Rubberstamps) met sepia Versafine erop gezet en het op kaartkarton geplakt:


Ik hoop dat deze grunge-stijl je kan bekoren en wie weet wil jij 'm ook eens proberen? 
Veel plezier er dan mee!



Creatieve groetjes,


Gerrina

12 opmerkingen:

Anneke zei

Heel erg mooi. Wat leuk al die rondjes. Een mooi geheel. Groetjes Anneke.

Hella zei

Mooie kaart met al die leuke rondjes, Gerrina. Dat ga ik ook eens proberen om met de tool zulke rondjes te maken.

Rosie zei

Wowowow, I love this card, fantastic making, Gerrina.

Hava a wonderful Sunday

Gerrittina zei

Dat heb je leuk gedaan Gerrina. Dank voor je uitleg!!

Gr. GZ

Boukje zei

Mooi fris met de blauwe rondjes!
Groetjes Boukje.

Corrie Herriman zei

In vind de kleuren combinatie prachtig en wat een goed idee om de blending tool voor de cirkels te gebruiken !
Corrie x

Miranda zei

Wat een leuke kaart Gerrina en heerlijk om in deze stijl te spelen he? groetjes Miranda

massofhair zei

Wow, what's not to love, just my kind of card a CAS grungy card, brilliant!!! :-) x

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Schitterend Gerrina, leuk geheel heb je er van gemaakt!
groetjes, Alie :-)

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Erg mooi Gerrina

maria's knutselplezier zei

Prachtig Gerrina, je bent ook een heel veelzijdig stempelaar, toch!!!

Groetjes
Maria

Ellie Knol zei

mooi hoor Gerrina!