Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 22 mei 2014

Panpastels op paspop.

Vandaag laat ik jullie een andere manier zien waar je ook je panpastels bij kunt gebruiken.
Ik heb een paspop van Indigoblu "aangekleed".
De paspop eerst helemaal met gesso wit maken.
Dit laten drogen en in die tijd kun je op witte servetten de stempels zetten welke je wilt gebruiken om je paspop leuk aan te kleden. Mat decoupagelijm zet je de gedeeltes van de servetten welke je op je paspop wilt gebruiken vast. Ook dit laat je weer drogen.
Maar die droogtijd kun je mooi gebruiken om de bloemetjes met gesso wit te maken.
Als de bloemen droog zijn spons je ze met versamark en daarna ga je ze kleuren met een softtool en panpastels. Fixeer de bloemen met fixatiespray.  De bloemen verwerk je op je paspop.
Om je paspop een beetje een verweerde look te geven kun je met je panpastels nog her en der wat vegen aanbrengen. Ook dit fixeer je weer licht met fixatiespray.




Voor het kleuren van de bloemen gebruikte ik:
250.1 Diarylide Yellow Extra Dark
340.1 Permanent Red Extra Dark
380.1 Red Iron Oxide Extra Dark




1 opmerking:

Anneke zei

Prachtig hoe jij dit hebt gemaakt. Je hebt de stempel uitgelicht door er de losse bloemen erop te maken. Ik herken de stempel maar jij hebt er iets eigens van gemaakt. Heel creatief. Groetjes Anneke.