Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 25 december 2012

Een heel gelukkig kerstfeest




Hallo, 

ik heb de eer om eerste kerstdag mijn bijdrage op dit blog te mogen plaatsen.
Ik begin met een wens namens ons hele blogteam:

een heel gelukkig kerstfeest voor jullie allemaal.


Om dit te onderstrepen plaats ik deze kaart hier, door de kerstdrukte heb ik geen tijd gehad voor alle blogs aparte kaarten te maken, vandaar dat sommigen deze twee keer achter elkaar zien.
De kaart is gelijk , maar de uitleg verschillend.

Wat betreft de kaart:
De afbeelding is van Tiddly Ink en is ingekleurd met Copic Markers, wil je de gebruikte kleuren weten kijk dan even op ons Copic Beneluxblog.

 Het achtergrondpapier heb ik gemaakt met Panpastel en stempels.
Ik gebruik DCP papier van 220 gram als basispapier. Dit is glad waardoor ik er fijn op werk, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn, gewoon proberen wat jouw bevalt. De Panpastels kunnen zowel op gladde als op ruwe oppervlakken gebruikt worden.

Ik begin met het stempelen van de ondergrond, hier diverse keren een ijskristal,  met Versamark stempelinkt.
Daarna met lichte kleurtjes Panpastel, 270.8 en 680.5 en 680.3 een ondergrond maken. Dit doe ik door zachtjes te wrijven met een Angle Slice Round spons, die ligt het fijnst in de hand.
Dan stempel ik dezelfde motieven, hier ijskristallen hierover heen met Library Green Archival Inkt.


Op de uit DCP gestanste kerstbomen heb ik eerst een dun laagje Panpastel kleur 680.3 aangebracht, dan heb ik er met een  non-stopstempel van Crealies wat motiefjes op gestempeld met Versamark.
Die heb ik met 680.3 en 640.3 en een Softt Tool Knife (houder met een sponsschoentje) dan verder ingekleurd, ervoor gezorgd dat er kleurnuances ontstonden.

gebruikte kleuren:
Bright Yellow Green Shade 680.3
Bright Yellow Green 680.5
Yellow Ocre Tint 270.8
Permanent Green Shade 640.3


Deze dame zingt een Christmas Carol voor jullie,
fijne dagen en tot een volgende keer.
Groet Diny

7 opmerkingen:

jolanda zei

mooi kaartje.
fijne feestdagen

Gerrittina zei

Wat een mooi kaartje Diny. Ik wens jullie ook allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!!

Gr. GZ

janieworkum zei

Prachtige kaart Diny
ik wens jullie ook allemaal fijne feestdagen en een gezond en creatief 2013.
groetjes janie

Marianne zei

Wat een prachtig kaartje.
Allemaal hele fijne feestdagen en een geweldig en creatief 2013 !
Liefs,
Marianne

Time to be creativ zei

Deine Karte ist wunderschön.
Fröhliche Festtage, wünscht dir Anja

Janny Jager zei

Super mooie kaart .
De kerst is haast voorbij en hoop dat jullie gezellige dagen hebben gehad en wil jullie een gelukkig gezond en creatief 2013 toewensen.

Groetjes Janny

Yvonne zei

Geweldig mooie kaart. De achtergrond is mooi maar de kerstbomen vind ik helemaal toppie. Het geheel weer een schitterende kaart, prachtig gekleurd!
Hoop dat jullie genoten hebben van de kerstdagen en alvast voor allemaal een geweldig maar bovenal gezond 2013.
liefs Yvonne