Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 15 februari 2014

PanPastels en Viva Embossingcreme

Deze keer ben ik aan het experimenteren geweest met een voor mij nieuw product: Embossingcreme van Viva. Dit is een gekleurde pasta en is in diverse kleuren te verkrijgen. Ik heb de koperkleurige variant geprobeerd. Na opbrengen kun je deze pasta aan de lucht laten drogen of even snel met de heattool laten drogen.

Hoe ben ik begonnen?
Ik heb een vierkant stuk Kraftkaartkarton gepakt en deze heb ik volledige met Panpastel Light Gold(910.5) ingekleurd. Daarna fixeren en laten drogen. 
Toen her en der kleurtjes panpastel aangebracht,
 660.3 Chrom. Oxide Green Shade en 380.3 Red Iron Oxide Shade.
Ook dit fixeer je weer en laat je goed drogen. Het mooie is dat de gouden glimmer door de kleuren blijft schijnen.(helaas is dit op de foto niet goed te zien)
Met een tekststempel en zwarte archivalinkt heb ik teksten op de kaart gestempeld.
Toen heb ik een stencil van The Crafters Workshop gepakt (mini grandma's doily) en
in de linker onderhoek en rechter bovenhoek heb ik hier doorheen de embossingcreme aangebracht.
En heb dit met de heattool gedroogd, dit gaat erg snel.

Toen de embossingcreme her en der bewerkt met PanPastel 910.5 Light Gold om diepte te creëren.
En dit ook weer fixeren.

Hierna de randen gesponst met zwarte archivalinkt en een plaatje van een zigeunerin van internet gehaald en uitgeknipt en op de kaart geplakt. Ook een vogeltje gestempeld en ingekleurd met panpastels en een waterpenseel. Dit vogeltje op de hand van het zigeunermeisje geplakt.

Alles matten op een lichte cardstock en op een donkerbruine kaart.


De embossingcreme droogt snel en is makkelijk met panpastels te bewerken.(al hoeft dat nauwelijks omdat het van zichzelf al gekleurd is)

Op dezelfde manier ook nog een tag gemaakt:

Hierbij om de bloemen ook nog een randje zwart getrokken met een zwarte fineliner.

Dit was het weer voor deze keer,
tot snel.

Hella







6 opmerkingen:

Boukje zei

Je geeft de embossingcreme wel meer diepte door er nog met Pan pastels overheen te gaan, leuk effect!
Groetjes Boukje.

Gerrina zei

Mooi de sfeer die deze kaart uitstraalt! Zou zo in een sprookjesboek passen... Fijn weekend, Gerrina

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Leuk leuk leuk!!

Mieke zei

Ziet er leuk uit!

Anneke zei

Erg leuk gedaan.Mooi resultaat. Groetjes Anneke.

Miranda zei

Een mooi geheel Hella en leuke combinaties van produkten! groetjes Miranda