Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 27 januari 2015

Magenta flowers en panpastel

Vandaag een kaartje met de Papyrus flowers van Magenta.




Ik ben begonnen om de stempel van de papyrus Flowers met versamark te stempelen op een stuk stempelkarton van 10,5 x 10,5 cm. Hierover met wit embossingpoeder en de heattool om de poeder te setten. Je kaart ziet er dan als volgt uit:
(sorry, je kunt haast de witte embossing niet zien op de witte kaart, maar als je goed kijkt zie je toch de contouren van de bloemen)


Nu stempel je nogmaals naast je ge-embossde bloemen de papyrus flowers met versamark.
Nu neem je Panpastel 580.5 Turquoise op met een softtool(ik gebruikte de round sponge)
en maakt draaiende bewegingen om je stempelkarton geheel met de Turquoise te kleuren.
Geheel fixeren en goed laten drogen.
Je kaart ziet er nu als volgt uit:



Nu verwarm je je strijkijzer in katoen stand en legt je kaart tussen een A4tje(kopieerpapier).
Je gaat met je warme strijkbout over je A4tje om zo de embossing van je papyrus flowers te verwijderen. Zorg dat alle embossing in je A4 komt te zitten.



Nu stempel je met Stazon Teal Blue de papyrus flowers nog een paar keer.



Alles matten op een wit en een blauw stuk cardkarton. En dan op een witte kaart van 13,5 x 13,5 plakken.




Klaar is je kaart. Je kunt natuurlijk ook nog een passende tekststempel gebruiken voor de gelegenheid waarvoor je de kaart wilt gebruiken.

Leuk dat je weer even hebt gekeken wat ik deze keer voor jullie gemaakt heb.
Ik hoop dat jullie deze kaart weer leuk vinden.

groetjes
Hella

11 opmerkingen:

Anita zei

Mooie kaart en duidelijke uitleg. Dankjewel

Gr. Anita

Ellie Knol zei

Prachtig weer Hella, met wederom een prachtige stempel!

Shilpa Nagaonkar zei

Thanks for sharing this technique, I would love to try as I am new in using Pan pastels :)
Love your card, they have some soothing colors and beautiful flowers

Willy de Bruijne zei

mooi Hella, ik vind de kleuren ook erg mooi!

BożenA zei

Thank you for this wonderful description and lead step by step to this beautiful card. Jesttr really unusual.
Regards,
Bozena

franca zei

Geweldige kaart,ik ga hem ook maken.
Ik heb toevallig vorige week,deze stempel gekocht.
Bedankt voor de goede uitleg

Heleen zei

Wat leuk om te weten dat je embossing ook weer kunt verwijderen... dat is nieuw voor mij!
Ik vind het een erg mooie kaart en ga dit zeker onthouden.

Lieve groetjes,
Heleen

Anneke zei

Prachtige kaart. Geweldige kleuren. Groetjes Anneke.

Boukje zei

Prachtig geworden!
Groetjes Boukje.

Ballie (Bennarda) zei

Heel erg mooi, heel erg duidelijk.
Bedankt voor de uitleg.
groetjes Ballie (Bennarda)

maria's knutselplezier zei

Prachtig!!!Wat een mooie kleurencombinatie!!!

Groetjes
Maria