Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 20 april 2016

Bubbles


Hallo allemaal,

geïnspireerd door de vele kaarten die worden gemaakt met de gelli plates en de nieuwe tekststempel die ik op het ArtSpecially Event in Nijkerk heb gekocht deze kaart met bubbles gemaakt.
  
  

Als eerste verschillende rondjes gestanst uit wit cardstock. Deze rondjes vanaf de buitenrand al rond draaiend de PanPastel kleuren aangebracht om het effect van een zeepbel te krijgen. Hiervoor de pearlescent colors roze, paars, blauw en groen gebruikt.


Daarna voor de achtergrond een stuk wit cardstock gesneden van 19 x 21 cm. Daarop met VersaMark een achtergrond stempel 4 keer stempel om het gehele oppervlakte te kunnen vullen. Dit deel van het project gekleurd met donker blauw en donker paars.

Op één van de grote bubbles de tekst gestempeld met Disstres inkt. Deze tekststempel is van Impression Obsession. Om de kaart op te fleuren en omdat ik ook graag nog een nieuwe stempel wilde gebruiken de vlindertjes gestempeld met Memento. De vlinderstempel is ook van Impression Obsession en zitten als trio met 3 verschillende maten op een houten blok en daarvan heb ik 6 grote en 2 kleine vlinders gebruikt. Ook de vlinders gekleurd met de PanPastel kleuren die ook voor de kaart zijn gebruikt; pastel roze en donker paars.

Als laatste alles gefixeerd en roze en donkerpaars cardstock gesneden en daarop de kaart geplakt.

De gebruikte kleuren zijn:
470.3    Violet Shade
520.1    Ultramarine Blue Extra Dark
953.5    Pearlescent Red PR254
954.5    Pearlescent Violet PV 23
955.5    Pearlescent Blue PB15
956.5    Pearlescent Green PG50

Dit keer heb ik zelf mijn uitdaging gezocht in een inspiratie door nieuw materiaal, de gelli plate en ik hoop dat ook jullie deze kaart weer kan inspireren tot het uitwerken van nieuwe ideëen. Veel Succes!