Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 24 juni 2013

Sober

Hallo, 

deze kaart is wat je noemt sober. Maar dat is passend voor de gelegenheid. Deze maand geeft Noor-design!/Joycraft een serie van 2 postcard stempels uit, die onder andere voor rouwkaarten gebruikt kunnen worden. 
Daarbij komen een papierblok en een stempelvel met bemoedigende teksten. Het is vaak zo moeilijk om dan de juiste woorden te vinden.


Het maken hiervan is gedaan op een heel eenvoudige manier gedaan. 
Voor de topkaart ging ik als volgt te werk:
  • na het stempelen heb ik een masker gemaakt van de Calla-lelie en deze op de bloem geplakt, 
  • daarna de basis van de kaart met beige en grijze Panpastel en een Softt tool bewerkt.
  • Neutral Grey Shade 820.3 en Raw Umber Tint 780.8
  • Toen heb ik hem uitgescheurd, langs een liniaal. 
  • Gemat met een stuk zwart karton dat iets groter was.


Voor de vierkante topkaart nam ik het zogenaamde fluweelkarton van Doeading, spoot hier Goosebumps op en stempelde met een van Silhouette stempels enkele afdrukken (met Versamark inkt). Daarna bewerkte ik de kaart met beide kleuren PanPastel. 
Ook heb ik de bijpassende stans twee keer uitgestanst en achter het lint geplakt. De ovale label en de tekst zijn ook van Noor-design!


In de binnenkant heb ik een van de bemoedigingsteksten gebruikt, deze is op een ovaal gestempeld en dit zit weer op een mooie gestanste rechthoek van dezelfde ontwerpster.


Groeten Diny



10 opmerkingen:

Lia zei

Schitterend en zeer stijlvol!
groetjes Lia

Gerrina zei

Idd een sobere kaart! Door alle Joy artikelen past ´t wel weer goed bij elkaar... Groetjes, Gerrina

janet zei

Mooi en ingetogen, ik vind 'm prachtig!
groetjes van Janet

janieworkum zei

Ondanks dat ze sober zijn , vind ik je kaarten beeldschoon
groetjes janie

Marianne zei

Prachtige stijlvolle kaart. Een die ik ook wel zou willen versturen.... dus moet toch maar eens investeren, denk ik.
Bedankt Diny voor deze prachtige inspiratiekaart!
xxx Marianne MW

Miranda zei

Mooi Diny!groetjes Miranda
(ps. heb je m'n mailtje nog gehad?)

Anneke klerks zei

prachtig en ingetogen kaart, heel mooi gedaan!
liefs anneke

Hella zei

mooie ingetogen kaart.

Boukje zei

Mooie stijlvolle kaart!
Groetjes Boukje.

Unknown zei

Prachtig!