Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 29 juli 2014

Stuff to do: make an ATC

Hoi hoi lieve allemaal!

Graag wil ik met jullie een korte werkbeschrijving delen voor het maken van deze ATC, oftewel Artist Trading Card.



Ik heb gewerkt op een overschotje papier waar al Ecoline op was en heb dit eerst op de juiste afmeting gesneden: 3 1/2 op 2 1/2 inch. Om te beginnin heb ik er kris kras grungeboard getallen op gekleefd.



De overhangende delen heb ik afgeknipt en vervolgens gebruikt om de leegtes op te vullen.



De grungeboard heb ik ingekleurd met verschillende PanPastels, ervoor zorgend dat alle kleuren mooi in elkaar overlopen. Hiervoor moet je je soft tool regelmatig afvegen en blenden door de kleuren naar boven en naar beneden door te trekken.



Om de getallen nog wat volume te geven en de PanPastels te fixeren, heb ik er een genereuse laag Icile Glimmer Glaze over gedaan. Eens droog heb ik er nog eens met Archival inkt over gestempeld en ten slotten een tekst toegevoegd. De randen van de ATC heb ik afgewerkt met zwarte PanPastel.




Tot gauw!
Liefs,


France

Gebruikte PanPastel kleuren:
Hansa Yellow 220.5
Diarylide Yellow 250.5
Orange 280.5
Magenta 430.5
Magenta extra dark 430.1
Black 800.5

11 opmerkingen:

Anneke zei

Wat een gaaf idee. Prachtig gemaakt mooie warme zomer kleuren. Groetjes Anneke.

Ellie Knol zei

wat een leuk idee, mooi resultaat ook!

Gerrina zei

Mooi! Een leuk idee (iets voor op m'n lijstje...) Groetjes, Gerrina

Claudine zei

Very cool ATC

Els zei

Wat een leuk idee en ziet er ook heel mooi uit.
Groetjes, Els

Unknown zei

Prachtig France, de kleuren zijn geweldig... zo warm

Julie S zei

Wonderful ATC. I love the colors you've used and the way you incorporated the number scraps.

Kay Wallace zei

Love the colors. Love the process. Love the ATC!

Melody Strahan zei

Awesome work France! An ATC I would be thrilled to add to my collection! Wanna swap sometime?

Hella zei

P R A C H T I G!

Sandy zei

Oh I love the warm colours to this it says summer.. Will put this in my things I must try list with those cool mixed letters..
Sandy :)