Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 20 augustus 2016

I say goodbye, with this butterfly.....

Hallo lieve bloggers,

De tekst zegt het al, dit is mijn laatste blogpost welke ik maak voor het pan pastel blog.
Ik heb hiervoor een DDBD stencil gebruikt in, hoe kan het ook anders, de vorm van een vlinder. Ik ben daar zo weg  van....


In deze tutorial laat ik zien hoe ik dit gedaan heb.
Natuurlijk heb ik hier ook weer allerlei mooie kleuren voor gebruikt en wel de volgende:
250.5 diarylide yellow, 280.5 orange, 430.5 magenta, 620.3 phthalo green shade, 560.3 phthalo blue shade,  680.5 bright yellow green, 470.5 violet en 520.3 ultramarine blue shade.


Eerst alle onderdelen nagetekend op fluweel papier en uit geknipt.


Alle delen voorzien van een kleurtje, en gefixeerd.


Vervolgens met allerlei stempels het motief aangebracht als volgt.
Eerst stempel je het motief met versa mark inkt. Dan dep je pan pastel erop en vervolgens veeg je dit goed uit met ronddraaiende bewegingen.
Ik werk graag op mijn craft sheet, na elke kleur poets je de kleur zo weer weg met een lap, dit werkt lekker snel en makkelijk.


Ik heb hiervoor stempels gebruikt van: Indigo blue (boom) Art journey (cirkels) Crealies (sterren)  en Studio light (schelpje).


Ik heb alle onderdelen met 3 D tape erop gemat, behalve het lijfje.


Het lijfje heb ik op de plek waar deze straks komt te zitten gelegd, en met een streepje aangegeven waar de ene kleur in de andere moet overgaan. 
Vervolgens het lijfje met 3 D tape vastgezet.


Met een witte en zwarte molotow marker heb ik de accenten aangebracht.
Het leuke van het aanbrengen van accenten is dat het net iets extra,s toe voegt aan je creatie.
Lees graag of ik jullie hiermee heb kunnen inspireren.

Creatieve groetjes,
Emmy Wind





2 opmerkingen:

ivoorwit.blogspot.com zei

Het is een mooie kaart geworden. Jammer dat het vlindertje wegvliegt. Heb je een eigen blog waarop we creaties van je kunnen zien? Bedankt voor al het moois en tot ziens!
Fijne dag, groetjes, Thea

emsiescreaties zei

Hallo Thea,
Dank je wel. Op mijn blog: emsiescreaties.blogspot.com, kun je me gewoon blijven volgen. Op dit moment is er een mooie stempel te winnen. Ik verloot er een onder mijn volgers....
Groetjes Emmy