Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 11 juli 2013

Merry Christmas

Hallo, 

we hadden vorige week in Geldermalsen bij Crealing een demo-dag die we Christmas in July noemden. Je snapt dat ik daarvoor verschillende kerstkaarten en labels heb gemaakt. De achtergrond van deze kaart heb ik met twee tinten grijs en een blauw tint van PanPastel bewerkt.


We konden weer mensen kennis laten maken met de geweldige PanPastels.
Ik maakte deze kaart als volgt:
Als de foto vergroot kun  je het beter zien, voor de achtergrond gebruikte ik om te stempelen met Versamark een strook noppenfolie (bubbeltjes plastic), ik duwde deze op de Versamark en drukte af op het fluweelkarton dat ik als basis gebruikte. Daarna wikkelde ik enkele smalle en een brede elastiek om een acryl stempelblok en maakte op dezelfde manier een afdruk. 
Die heb ik eerst met een beetje blauwe PanPastel en daarna met de twee grijze kleuren  verwerkt. 
Daarna gefixeerd met Ghiant fixeerspray, daarop met Noor kerststempels teksten en sterren afdrukken gemaakt. De afdruk links onder heb ik gebruikt als een pocket, even een snede erboven en ik had een opening voor een mooi Vintageplaatje van StudioLight.
Daarna heb ik dit gemat op blauw en op een kraftkartonnen kaart geplakt.
Versier met uitgestansde ijskristallen rand en losse stansjes.
Gelukkig hebben we in Nederland nog een zomer voor de boeg, daarna komen pas de ijskristallen.
Groet Diny


8 opmerkingen:

anneke's creaties zei

wat een schitterend mooi kerstkaartje
leuk hoe je met bubbeltjesplastic en elastiekjes de achtergrond hebt gestempeld
dit is weer zo'n tip die je moet onthouden
ja echt een suuuuper mooi kaartje

groetjes anneke

Karin Heiloo zei

schitterend !!!

gr. Karin

Heleen zei

Superrr! Wat een geweldig idee om gewoon een elastiek en bubbeltjes plastic te gebruiken. Wie verzint dat nou, haha! Echt top!!!
Lieve groetjes, Heleen

Yvonne zei

Hartstikke mooi en wat een super idee weer om de achtergrond op deze manier te maken!
liefs Yvonne

janieworkum zei

een beeldige kerstkaart
groetjes Janie

Marian zei

Wat een beauty van een kerstkaart
Prachtig gemaakt
Groetjes

Hella zei

Brrr... is het eindelijk een beetje zomer, ga jij koude kerstsferen brengen....LOL. Maar het is een hele mooie kaart!

Words and Pictures zei

Such a pretty card - love the pastel blue for a vintage Christmas look.
Alison x