Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 24 november 2015

BIG HUG


Hallo allemaal,

Na al die kerstkaartjes weer eens even heel wat anders.
Ik ben dol op deze crazy birds, en gebruik ze graag op mijn kaarten.


De basiskaart is groen, en meet 15 bij 15.
Op fluweelpapier van 14.5 bij 14.5 heb ik met turquoise 580.5  het vel ingekleurd van linksboven naar rechtsonder.  Met magenta 430.5 is de andere helft gekleurd. In het midden overlappen de kleuren elkaar iets. Het vierkantje met 8 bij 8 cm en is gesneden uit het vel waar ik ook de vogels op gestempeld heb.
Ik heb voor dit vel gebruikt: diarylide yellow 250.5, orange 280.5, hansa yellow shade 220.3, permanent red 340.5  en permanent green 640.5. Dit heb ik met ronddraaiende bewegingen op het papier aangebracht
De randen van de vierkanten zijn met zwarte inkt bewerkt, geeft net iets meer accent.


Ik heb ooit eens washi tape gekocht in ontzettend leuke kleurtjes. Het paste zo leuk bij dit geheel dat ik het aan de onderkant van de kaart gebruikt heb. De steentjes zijn van scrapberry,s. 


Soms geeft iets wat "mislukt" is een leuk eindresultaat. Zo ook hier. Dit hartje van kraft papier heb ik bewerkt met brusho poeder. Door het met een aquarel kwast het poeder te verdelen, en het papier nat te maken kon het mooi in elkaar overvloeien. Toen het droog was heb ik met versa mark inkt, deze cirkels gestempeld en bestrooid met seafoam white embossingpoeder.
Het verhitten van het poeder op dit papier ging prima, maar doordat ik het w.s. iets te lang heb verhit, nam het papier het poeder op en daardoor werd het reliëf wat minder. 
Met diverse katoenen draadjes heb ik een lus door het hart gemaakt en vastgeplakt op de achterkant van de kaart.
Lees graag of ik jullie heb kunnen inspireren met deze kaart!

Creatieve groetjes van Emmy Wind.

3 opmerkingen:

Els zei

Hallo Emmy,
wat een leuke en vrolijke kaart. Met mooie contrasten in het materiaal. Het is wat je schrijft "mislukt". Weet je ik zeg altijd maar tegen iedereen dat een creatief project nooit kan mislukken, het pakt alleen soms anders uit dan dat je in je hoofd hebt. Soms reageert materiaal anders dan je verwacht. En ook in jouw geval toch weer een leuk en verrassend resultaat. Zeer zeker weer een inspirerende kaart. Bedankt.

Groetjes,
Els

Annemarie zei

Wat een ontzettend vrolijk gekleurde kaart heb je gemaakt. Mooi!

Ann Bergé zei

leuke kaart heb je gemaakt , de crazy birds zijn leuk om mee te werken maar je hebt ze nog leuker gemaakt :-)
groetjes ann