Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 20 januari 2016

Umi Sonoda


Hoi iedereen,

vandaag is het weer tijd voor een bijdrage van mij aan dit blog. Ik heb dit keer gekozen voor een andere stijl dan de realistische die ik tot nu toe veel heb gedaan, ik heb dit keer gekozen voor een manga/anime stijl. Dit is een Japanse tekenstijl met als belangrijkste kenmerken de grote ogen, kleine neus en vaak ''rare'' haarkleuren. Het karakter wat ik gekozen heb is Umi Sonoda uit de serie Love Live. Een snelle beschrijving van de serie voor de genen die nieuwsgierig zijn, het gaat over een groep meiden die proberen school idols te worden. Dit plaatje geeft een goed idee van de serie.



En dan is hier is mijn tekening:



Voor de tekening heb ik mijn eigen stijl gemixt met de stijl van de originele tekenaar. Ik heb voor de pose geen voorbeeld gebruikt en voor het jurkje en het haar heb ik een referentie gebruikt, maar niet nagetekend. Ik heb geprobeerd een draaiende beweging in de tekening te krijgen, en ik denk dat dat wel redelijk gelukt is. Zoals altijd heb ik eerst de schets gemaakt, maar in tegenstelling tot de realistische tekeningen heb ik bij deze de lijnen van de schets met een fineliner overgetrokken en daarna de potloodschets uitgegumd.

Hierna ben ik gaan inkleuren. Ik ben begonnen bij het jurkje met licht blauw en ik heb een mix van zwart en donker blauw gebruikt voor de schaduwen. Toen ik hiermee klaar was, heb ik het haar gedaan met de donkerste blauw en zwart voor de donkerste plekjes. Ik heb de huid met een mix van huidskleur en wit gedaan met bruin voor de schaduwen. Daarna heb ik de gele delen op het jurkje gedaan met geel en oranje voor de schaduw, voor de ogen heb ik dezelfde geel gemixt met een beetje bruin. En als laatste heb ik schaduwen in de witte delen gemaakt met het beetje zwart wat nog in mijn doezelaar zat.

Gebruikte kleuren:
100.5 Titanium White
220.5 Hansa Yellow
250.5 Diarylide Yellow
340.8 Permanent Red Tint
380.8 Red Iron Oxide Tint
520,5 Ultramarine Blue
560.8 Phthalo Blue Tint
740.5 Burnt Sienna
800.5 Black
520.1 Ultramarine Blue Extra Dark

Ik hoop dat jullie dit weer een mooie tekening vinden en dat jullie er inspiratie in kunnen vinden.

Groetjes
Daphne