Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 3 januari 2013

In a world ....


Panpastels zijn er in allerlei prachtige kleuren en de meeste van ons willen graag zo snel mogelijk heel veel kleurtjes hebben. Toch vind ik het ook leuk om te laten zien dat je met slechts enkele kleuren panpastels mooie dingen kunt maken. Daarom heb ik deze kaart gemaakt waarin ik maar 3 kleuren heb gebruikt: Diarylide yellow tint, Orange en Permanent red shade.

Eerst heb ik het gezicht (Stampers Anonymous) met Stazon op een grote witte kaart (15,5 x 15,5 cm) gestempeld. Dit heb ik gemaskerd en daarna heb ik met maskerpapier een recht vlak rondom het gezicht afgeplakt. Binnen dit vlak heb ik opbouwend met de 3 kleuren de achtergrond gesponst met panpastels en dit gefixeerd. Daarna terwijl alle maskers nog op de kaart zaten heb ik de stempel met de mond (ook van Stampers Anonymous) gestempeld m.b.v. een stempellineaal. Dan de maskers verwijderd en een nieuw masker aangebracht met  post-it zodat er een net iets ruimer vlak rondom de mond stempel overblijft. Dit gesponst met de 3 kleuren panpastel en daarna de lippen met een applicator en de permanent red shade nog wat meer aangezet. Gefixeerd en toen de maskers verwijderd. Met behulp van een stempellineaal heb ik de tekst gestempeld.
Daarna de ogen en de mond met panpastels en een applicator ingekleurd en weer gefixeerd.
Vervolgens met de stempellineaal de tekst (Unity) boven het gezicht gestempeld. Toen de tape opgeplakt en boven de tape aan 2 kanten gemaskerd zodat er een dun randje overbleef dat ik weer met panpastels en een applicator heb ingekleurd en gefixeerd. Tenslotte met een fineliner en een lineaal. nog een smal streepjesrandje onder de tape getrokken.

Zeker als ik op een witte kaart werk fixeer ik steeds na elke panpastel toepassing om te voorkomen dat de panpastels gaan vlekken op de witte achtergrond.

11 opmerkingen:

Silvis Kreativstube zei

Liebe Nellie,
eine ganz wundervolle Stempelarbeit. Ich bin total begeistert von deiner Beschreibung. Das ist wirklich aufwendig gearbeitet und die Panpastellfarben sehen ind dieser Kombination wieder genial aus. Liebe Grüße Silvi

Facts and Fairytales zei

schitterend, ik heb me nog steeds niet aan de panpastels gewaagd.....

Boukje zei

Mooi gedaan, ziet er strak uit!
Groetjes Boukje.

Marianne zei

Heel erg mooi!
Lieve groetjes,
Marianne

Unknown zei

Mooi kaartje.

Marlies

janieworkum zei

Heel mooi gedaan ik heb een paar kleuren pan pastels maar het werkt heel fijn.
groetjes Janie

Janny Jager zei

Heel heel mooi gedaan.
Heb me nog niet aan de panpastels gewaagd maar als ik dit zo zie ,moet ik het toch ook maar eens gaan proberen.

Groetjes Janny

Words and Pictures zei

Wow - one of my favourite stamps, and I would never in a million years have thought of giving her orange eyeshadow, and she looks stunning!!
Alison x

Willy de Bruijne zei

Wat een prachtige kaart en toepassing van de panpastels!

Lydia Boode zei

Heel erg mooi geworden zeg.
Groetjes
Lydia

maria's knutselplezier zei

Gewoon prachtig deze kaart , ik heb echter nog altijd geen idee hoe je omspringt met die kleurtjes maar hoop in Zeist wat bij te leren over hen, want de resultaten die ik zie zijn schitterend!!

Groetjes
Maria