Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 13 oktober 2015

Welkom Daphne ons nieuwe DT lid

Hallo creatieve bloggers,

We hebben er een nieuw DT lid bij Daphne Boele, er waren een paar DT leden die door persoonlijke omstandig heden afscheid hebben moeten nemen van ons blog. Maar dat gaan we weer opvullen en als eerste stelt Daphne zich aan jullie voor.

Ik ben Daphne en woon samen met mijn ouders, broer en twee leuke honden Boefie en Minty in een dorp in Zuid-Holland. Minty is mijn hond en is een hele lieve, knuffelhond. Ik heb op school de kunstklas gedaan en ik ben graag creatief bezig, vooral tekenen en kaarten maken vind ik erg leuk. Ook het uitproberen van nieuwe materialen vind ik een leuke uitdaging.

Daphne Boele

********************************************

Hallo iedereen,

Dit in mijn eerste kaart voor dit blog, ik heb zin om er nog veel meer te maken.
Deze kaart heeft een steampunk-achtig thema met veel tandwieltjes en een bruin en donker kleurschema.
Ik heb een stempel uitgezocht en ben begonnen met deze in te kleuren met PanPastels, om het binnen de steampunk-stijl te houden, heb ik vooral bruine en donkere kleuren gebruikt.
Toen ik klaar was met het kleuren heb ik er een kaart bij gezocht, aangezien de stempel redelijk groot is kwam ik uiteindelijk op een grote kaart uit, ongeveer 17cm bij 17cm. Ik vond een heel mooie donker rood karton, dat perfect in het kleurschema past. Natuurlijk hoort er dan ook een mooi achtergrond papiertje bij, hiervoor heb ik een papier met lichtere kleuren gebruikt als contrast omdat ik verder veel donkere kleuren zou gaan gebruiken. De ouderwetse klokjes passen perfect in het thema van de kaart.


Hierna heb ik een paar tandwielen in verschillende maten uitgestansd met de Cuttlebug. Hiermee heb ik nog een paar andere dingen uitgestansd zoals swirls, bloemetjes, vlindertjes, een ouderwets klokje, een sleutel en een hartje. Ik heb deze allemaal uit 2 kleuren bruin glitterkarton gestanst en met alles een beetje rond geschoven en gepuzzeld tot ik blij was met hoe het lag. Als laatste heb ik alles vast geplakt.

Gebruikte PanPastels:

100.5     Titanium White
250.5     Diarylide Yellow
340.5     Permanent Red
340.8     Permanent Red Tint
380.5     Red Iron Oxide
380.8     Red Iron Oxide Tint
430.5     Magenta
470.5     Violet
470.8     Violet Tint
520.1     Ultramarine Blue Extra Dark
520.5     Ultramarine Blue
660.5     Chromium Oxide Green
680.5     Bright Yellow Green
680.3     Bright Yellow Green Shade
740.5     Burnt Sienna
800.5     Black

Ik hoop dat jullie mijn eerste bijdrage mooi vinden en uitkijken naar mijn volgende creaties.
  
Groetjes
Daphne

4 opmerkingen:

Wenda zei

Welkom Daphne in het team en het is een schitterende kaart.

Hugs Wenda

emsiescreaties zei

Welkom bij de club Daphne, leuke creatie heb je gemaakt, smaakt naar meer.....
GRoetjes Emmy

Els zei

Top! Ben trots op je!

Daphne zei

Dank jullie wel :)