Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 2 augustus 2016

Onder water tafereel

Hallo allemaal,

Dit weekend ben ik aan de slag gegaan met nieuwe stencils en masks van studio light in combinatie met pan pastel. Daar kun je prachtige achtergronden mee maken om zoals ik in dit geval gedaan heb, te gebruiken voor een onderwater tafereel.
Ik heb er een tutorial van gemaakt.


Ik heb het canvas van het lijstje afgehaald. Het lijstje voorzien van een laag gesso.


Het canvas doek voorzien van pan pastel. Ik heb hiervoor de volgende kleuren gebruikt:
800.5 Black, 520.3 Ultramarine blue shade, 580.3 Turquoise Shade, 560.3 Phthale Blue Shade en 620.3 Phthalo Green Shade.


Een aantal lagen opgebracht en na elke laag eerst gefixeerd.
Met White Fine Pearl Medium 011 en White coarse Pearle Medium 012 een glinster laag aangebracht.
Dit is op de foto moeilijk te zien.


Met versa mark inkt deze bubbles stempel op het doek gestempeld en dit met pan pastel 
bewerkt.


Het "zeewier" ook op deze manier aangebracht.


Met versa mark inkt bubbles met een stencil aangebracht en dit bestrooid met Pearlescent embossingpoeder en gesmolten met de heattool.


Met inktspray, ink spray paint en brusho poeder de structuurpaste een mooi kleurtje gegeven.
Vervolgens dit op het lijstje aangebracht met een spatel en een van de leuke nieuwe masks van Studio Light.


Om het waterige effect te krijgen heb ik de techniek gebruikt welke Martine Bosman onlangs heeft geintroduceerd. Blanke gel in een plastic zak spuiten en deze vervolgens afsluiten..
Dit met stevige tape op de lijst vastgezet.


Met de leuke stansen van Studio Light heb ik het onder water tafereel compleet gemaakt.
Ik heb deze gestanst uit papier wat bewerkt is met spray inkt.
Dit geheel heb ik met stevige tape vastgezet achter het met gel gevulde plastic.


Van de stencil rand delen gebruikt om het lijstje mee te versieren.

Lees graag wat jullie ervan vinden!
creatieve groetjes,
Emmy Wind












2 opmerkingen:

Els zei

Hallo Emmy, wat een ontzettend mooi werkstuk. Sowieso zijn dingen met water en schelpen mijn ding en ik vind deze erg leuk geworden.
Vooral ook zo met de gel, dat kende ik niet, maar het geeft inderdaad een leuk effect. Een mooi werkstuk dat zeker een mooi plekje aan de muur verdiend. Goed gedaan!

Groetjes,
Els

emsiescreaties zei

Dank je wel Els!