Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 18 augustus 2016

Zandschelpen


Hallo allemaal,

door het mooie weer en de zomervakantie weer zin in een nieuwe uitdaging. Voor mij horen zand, strand en schelpen altijd bij het vakantiegevoel. Daarom opnieuw een uitdaging aangegaan met zand.


Omdat ik niet in het bezit ben van grote stukken dubbelzijdig folie, gestart met een stuk folie waarmee ik ooit de plankjes in onze keukenkastjes heb beplakt. Het voordeel van dit soort folie is dat het stevig is om op de werken.

Na het op maat maken van de folie voorzichtig de beschermlaag er af gehaald. Op de kleeflaag van het folie een dikke laag zand gestrooid. Het zand is wit schelpenzand dat in de dierenwinkels wordt verkocht als bodembedekking voor vogelkooien. De kleine stukjes schelp die ik er eigenlijk altijd in laat zitten, heb ik er eerst uit gezeefd. Dit keer wilde ik een zo’n glad mogelijke ondergrond hebben om de afbeeldingen op het zand te kunnen stempelen.

Bij een proefafdruk blijkt dat de Memento niet zwart genoeg stempelt, daarom Colorbox zwart gebruikt. Voor het beïnkten van de stempels het stempelkussen eerst met een navulling opnieuw van inkt voorzien, zodat de stempels goed zwart kunnen worden afgedrukt op de poreuze ondergrond.

Daarna de stempels goed beïnkt en voorzichtig op de laag wit zand gestempeld. Vervolgens de afdrukjes voorzichtig ingekleurd met zachte penselen en PanPastel.

Als laatste het folie op een stuk cardstock geplakt.

De gebruikte kleuren zijn:
250.3   Diarylide Yellow Shade
250.5   Diarylide Yellow
280.3   Orange Shade
280.5   Orange
280.8   Orange Tint
340.1   Permanent Red Extra Dark
380.5   Red Iron Oxide
520.1   Ultramarine Blue Extra Dark
580.5   Turquoise
640.3   Permanent Green Shade
740.3   Burnt Sienna Shade

Hoop dat jullie weer inspiratie voor nieuwe kaarten hebben gekregen.
Veel succes weer!






Geen opmerkingen: