Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 4 juli 2013

Gekleurd kant

Het plastic kantrandje lag op mijn bureau, met Versamark en Pan Pastel heb ik het een kleurtje gegeven. Dat was het begin van mijn kaartje!


Werkbeschrijving:
-Vouw een dubbele kaart en stempel met Versamark de achtergrondstempel Swirls en bewerk met  Pan Pastel in de kleuren Permanent Green Tint 640.8,  Permanent Green Extra Dark 640.1,  Turqoise 580.5 en Bright Yellow Green Shade 680.3  (zie foto) en fixeer.


-Druk een stuk kant in de Versamark en bewerk met Permanent Red Extra Dark 340.1,  Permanent Red 340.5 en wat Magenta 430.5 (niet op foto) en bewerk een bloem op deze manier met Magenta Tint 430.8 en in het hart Permanent Red Extra Dark 340.1 (zie foto)
-Fixeer dit.


-Stans de blaadjes en swirls, druk de blaadjes in de Versamark en bewerk ze met:
Chrom. Oxide Green 660.5,
Permanent Green Extra Dark 640.1,
Bright Yellow Green Shade 680.3 (zie foto)
-Fixeer met zelfgemaakte glimmermist.
-Bewerk de Chloƫ stem met Modellier creme.
-De swirls zijn alleen gestanst, niet bewerkt.



-Plak het kant gerimpeld op de onderkant, plak over de rand een strookje washitape.
-Knip uit het kant een bloem en plaats deze met een brad op de bewerkte bloem, de brad is beplakt met washitape.
-Plaats de bloem, blaadjes, swirls en een stukje wondgaas volgens voorbeeld op de kaart.
-Werk af met plakparels, perlenpenstipjes en een paar vlindertjes.
-Gum de randen van de kaart.


Gebruikte materialen:
-Pan Pastel:
*Permanent Green Tint 640.8
*Permanent Green Extra Dark 640.1
*Bright Yellow Green Shade 680.3
*Turquoise 580.5
*Permanent Red Extra Dark 340.1
*Magenta 430.5
*Permanent Red 340.5
*Magenta Tint 430.8
*Chrom. Oxide Green 660.5
-Achtergrondstempel swirls
-Kant, washitape, plakparels Action,
-Prima Marketing handmade flowers 2 Puccini,
-Marianne Design Swirl LR0271,
-Tim Holtz Mini Tattered Leaves
-Crealies takje,
-Martha Stewart vlinderpons,
-Memory Box Chloƫ stem,
-Viva Modellier creme 702.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

6 opmerkingen:

janieworkum zei

Wat een beeldschone kaart
groetjes Janie

ellyscard creatief zei

Prachtige kaart.
Gr Elly

ania zei

Piekna i bardzo efektowna:))

Gerrina zei

Leuke kaart en gaaf zo (bijna) alles bewerkt met PanPastel! Groetjes, Gerrina

Miranda zei

Wat een leuk idee Boukje en een mooi resultaat, voordat ik naar beneden scrolde herkende ik jouw stijl al!
groetjes Miranda

Hella zei

Ik ben niet zo van de frutsels, blaadjes etc. Maar als ik dit dan weer zo zie...Heel erg mooi, Boukje!