Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 26 mei 2016

Eenhoorn

Hoi iedereen,
voor deze keer heb ik een keertje niet voor een portret van een mens gekozen, ik heb dit keer een eenhoorn getekend.

Ik ben zoals altijd eerst begonnen met een schets en heb deze weer uit gegumd zodat er alleen een lichte versie zichtbaar was. Daarna ben ik begonnen met het inkleuren van de eenhoorn.


Ik ben begonnen met het donkerste gedeelte van de manen, en ben naar beneden gaan werken waarbij ik de kleuren heb later over lopen naar een pastel blauw in de puntjes.



Daarna ben ik het paars gaan inkleuren met een donker paars. Voor de schaduwen heb ik donkerdere tinten paars gebruikt. Ik heb dit keer alleen zwart gebruikt als dat echt nodig was. 




Als laatste heb ik de hoorn, het oog, de schaduwen van de manen en andere details bijgewerkt.

 


 En dan is dit het eindresultaat.




Gebruikte kleuren:
250.5  Diarylide Yellow
340.8  Permanent Red Tint
380.8  Red Iron Oxide Tint
430.1  Magenta Extra Dark
430.3  Magenta Shade
430,5  Magenta
430.8  Magenta Tint
470.1  Violet Extra Dark
470.3  Violet Shade
470.5  Violet
470.8  Violet Tint
560.8  Phthalo Blue Tint
800.5  Black
910.5  Light Gold
931.5  Copper
012 Pearl Medium White Coarse
013 Pearl Medium Black Fine

Groetjes Daphne

Geen opmerkingen: