Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zondag 15 mei 2016

Schoonheid

Goedemorgen PanPastel Fan,

PanPastel en GelliPlates zijn een geweldige combinatie.
Hoe je werkt met PanPastel en een GelliPlate kun je op 


In de video heb ik met stempels gewerkt.
Op deze kaarten heb ik met maskers gewerkt, en met een stukje plastic folie.
Leg een masker op de GelliPlate en beinkt deze met Versamark inkt.
Haal het masker weg en maak een "stempel"afdruk met de GelliPlate
op het stempel karton.


Kies je voor gekreukt plastic, beinkt dan de GelliPlate met Versamark
en dep met je plastic op de GelliPlate, je haalt dan wat Versamark inkt weg.
Maak vervolgens de afdruk. 


Kies wat kleuren PanPastel en een Palletmes.
Neem een beetje PanPastel op en werk vanuit het midden van de afdruk naar de
Randen toe. Werk rustig en met beleid.
Je vind dan vanzelf de randen en kan daar binnenblijven.


Fixeer de PanPastel met een Fixatief.
Kies een stempel uit met zwarte inkt en maak een afdruk.
Kies een tekst stempel uit die je erbij stempelt.


Heb je geen fixatief in huis en wil je toch fixeren, 
kun je als alternatief Glimmermist, Lindy's StampGang spray, Perfect Pearl mist gebruiken.
Deze misten geven tevens een glitterlaag aan je afbeelding. 
Wil je liever geen glitters kun je water in een mini mister gebruiken.  

De stempels die ik gebruikt het zijn van IndigoBlu en van mijn eigen stempellappen.
Ben weer erg benieuwd wat je van de kaarten vind. 
Dank je voor het achterlaten van je reactie. 



1 opmerking:

Margreet zei

Wat een leuke tips weer Lydia...ik heb onlangs de gelliplate candy gewonnen en ik ben er vanmiddag mee aan de slag gegaan....binnenkort op mijn blog het resultaat!
xxx Margreet