Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 13 december 2012

Vallende ster




Hallo,
Vandaag toch nog maar weer een kerstkaart.
 Dit soort gelukkig snel te maken.
Zeker voor mij, want ik heb een hele serie  plaatjes, die ik met Copics heb gekleurd op voorraad liggen.

Dit lieve kind, een digi van Mo Manning,  kijkt hoopvol omhoog naar die vallende ster.
Met dit plaatje wil ik de ontvanger alle dingen die hij zichzelf wenst, toewensen voor het komende jaar.



Ik kleur mijn afbeeldingen vaak, zonder dat ik er designpapier erbij heb liggen. Daarom moet ik nog al eens erg zoeken om een bijpassend papiertje te vinden.

Dat is dus met de komst van de Panpastels afgelopen. Je maakt het zelf in exact de kleuren die je passend vindt bij je gekleurde plaatje.

Mijn achtergrond karton is hetzelfde als het karton waarop ik gekleurd heb, dan krijg je dezelfde kleurnuance.

Ik heb dit keer mijn bak met stempels van Differnt Colors op tafel gezet en eerst wat afdrukken gemaakt met Versamark. Daaroverheen heb ik met een ronde spons en de Panpastelkleur voorzichtig rondjes gedraaid, daarbij steeds meer druk uitgeoefend. Ik koos voor een combinatie van geel, groene en lichtbruine tinten. Ik kijk daarvoor mijn kleurkaart en zoek de kleuren van mijn Copic kleurwerk. 
Ik moet tot mijn spijt zeggen, dat ik de kleuren niet heb genoteerd.

Daarna heb ik met groene en bruine Archival stempelinkt afdrukken gemaakt van diverse sterren. Ik lag vooraf even mijn plaatje neer om te kijken waar ik stempelafdrukken kan maken.


De bodem en de buitenrand van de afbeelding is ook met Panpastel van kleur voorzien.

Deze ster is gestempeld met bruine inkt. 


Ik maak nog veel meer van deze kerstkaarten in de komende weken, ik heb er zin in.

Deze tag heb ik enkele weken geleden op een ander blog geplaatst, misschien wel leuk om hier ook te laten zien. Ook hier weer de combinatie van een Panpastel achtergrond met Copic kleurwerk.


groet  Diny

9 opmerkingen:

Silvis Kreativstube zei

Wunderschöne Karten hast du gestaltet.
Das Kind was in den Himmel schaut,
einfach zu schön.
Auch der TAG ist wunderschön geworden.
Ich bin begeistert.
Liebe Grüße Silvi

Yvonne zei

Geweldig!
Je bovenste kaart vind ik helemaal fantastisch. Die achtergrond is zo mooi!!
liefs Yvonne

Marianne zei

Wat zijn ze weer prachtig!! Ik vind ze allebei geweldig! Lieve groetjes,
Marianne

Unknown zei

Wat een mooie kerst kaart. Die Tag. . . . . . . Die is zo mooi, die had ik niet willen missen, dus leuk dat je hem hier ook laat zien.

Groetjes Marlies

Riannerizanti.blogspot.nl zei

wat een leuke kaartjes en zo mooi gekleurd

groetjes Rianne

















































































Janny Jager zei

Super mooi je kaart en ook je tag vind ik helemaal het einde.
Groetjes Janny

HermaF zei

Mooie kaarten!
Groetjes, Herma

Lin zei

Oh my what gorgeous work. Love the colour of the girl's hair on the tag, and the star card is just perfect.


Lin xx

Boukje zei

Mooie kaart, mooi die achtergrond zo!
Groetjes Boukje.