Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 25 september 2014

De nieuwe Pearlescent kleuren


Vandaag mijn laatste bijdrage voor Panpastel BNL. Ik ben 2 jaar met veel plezier lid van het designteam geweest en stop natuurlijk niet met het maken van kaarten met PanPastels. Voortaan kun je ze vinden op mijn blog

Voor nu een kaartje van mij met de nieuwe PanPastel pearlescent kleuren. Ze werken net zo fijn als de andere PanPastels en hebben een prachtig subtiel glimmend effect dat je helaas op de foto's niet zo goed ziet. Voor deze kaart heb ik de volgende kleuren gebruikt: Pearlescent red 935.5, Pearlescent blue 955.5, Pearlescent Violet 954.5 en Pearlescent orange 952.5.

Hier is een stap voor stap beschrijving:
1. plak je ondergrond af met gescheurde maskingtape zo dat een smalle strook overblijft. Bewerkt met de orange. Stempel de bloem met Versamark en bewerk die met red. Fixeer voor je de maskingtape verwijderd.
2. Herhaal deze stap voor de middelste en de meest linkse baan en kleur de middelste baan met alle vier de kleuren panpastel in een mooi overlopend effect en de linkse baan met blue en violet. Vergeet niet te fixeren voor je de maskingtape verwijderd.
3. Breng met een witte gelpen wat accenten in de bloemen aan
4. Stempel als laatste de tekst met zwart en mat je kaart op zwart. Plak op bijpassende kleur cardstock.

Veel plezier met je PanPastels
Nellie

3 opmerkingen:

Anneke zei

Wat een leuk idee. Ik dacht dat jij strookjes had gemaaktheid en die had opgeplakt. Maar je had het met maskingtape gedaan. Een leuk resultaat. Succes met jouw stempelwerk. Groetjes Anneke.

Els zei

Een beetje CAS kaartje maar wel mooi. Leuk dat gescheurde effect.
Groetjes, Els

Corrie Herriman zei

Mooie kaart, Nellie. Leuk effect die strepen !
Corrie x