Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 17 september 2014

No Act of Kindness boekenlegger workshop


Deze keer weer eens een boekenlegger gemaakt ;-)

Omdat er vorige keer wat vragen waren hoe ik dit maakte heb ik er nu voor jullie een workshop van gemaakt met stap voor stap foto's ...hoop dat ik jullie daar een plezier mee doe en t nu duidelijk is hoe t allemaal gedaan wordt ;-)




Als basis ben ik begonnen op een wit dcp papier en heb daar met versamark stempelafdrukken opgezet .




Daarna clearembossingpoeder  er overheen gestrooid en dit met de heattool gesmolten.

Het embossingpoeder neemt geen kleur van de PanPastel aan zodat  de ondergrond wit blijft .


                                                 
                                 

De kleuren PanPastel :
        430. Magenta Shade
430,5 Magenta 
     470,3 Violet Shade
470,5 Violet  
 gebruikt om een mooie kleurige ondergrond te maken .    

Toen aan de slag met een geweldig nieuw product ...de 010 Colorless Blender 
Deze blender zorgt ervoor dat de kleuren heel mooi in elkaar overlopen en dat je geen aanzetten en- of strepen meer ziet zooooooooooo GAAF .   






Daarna een aantal mooie stempels uit de vlinder en tekstlade gevist en aan de slag gegaan met her en der wat afdrukjes te zetten met zwarte Archival inkt.




De vleugels van de vlinders en de libelle nog even wat extra kleur gegeven met de volgende kleuren PanPastel:
        430. Magenta Shade
430,5 Magenta 
     470,3 Violet Shade
470,5 Violet     




Daarna een klein stukje dcp papier bewerkt met dezelfde kleuren PanPastel
        430. Magenta Shade
430,5 Magenta 
     470,3 Violet Shade
470,5 Violet  
En natuurlijk er ook even met de Colorless Blender overheen gegaan .




 En  met Archival zwart de tekst :
No Act of Kindness no Matter how Small is ever Wasted 




Zo zag t er dan uit voordat ik t ging matten en er een boekenlegger van ging maken ;-)




Hier nog even een detail foto van t onderste stukje van de boekenlegger zodat je goed kunt zien wat t embossingpoeder doet !





Alles gemat op zwart cardstock en de boekenlegger was klaar ;-)



Ik hoop dat jullie nu ook lekker aan de slag gaan met een PanPastel boekenlegger  , laten jullie ze aan me zien ?

Bedankt voor t kijken , 

Liefs Rosita 

8 opmerkingen:

Anneke zei

Mooi geworden. Fijn zo'n duidelijke uitleg. Groetjes Anneke.

Unknown zei

Prachtig Rosita!

Caroline Cards zei

Mooie kaart en bedankt voor de uitleg!

Els zei

Erg mooi en een duidelijke uitleg.
Bedankt en groetjes, Els

hetty roolaart zei

Misschien een domme. Vraag maar wat is dep papier dag ken ik niet groetjes

Silvis Kreativstube zei

Hallo liebe Rosita,

vielen Dank für den tollen Workshop. Mir gefällt das Lesezeichen sehr gut. Ganz liebe Grüße Silvi

Rosita zei

Hetty . ik heb je via een PBtje via FB even uitleg gegeven over het DCP papier ,

groetjes Rosita

Ellie Knol zei

wat een kleurenpracht!