Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 27 september 2014

Friends are like stars

Hoi hoi lieve allemaal!

Ik schrijf jullie vandaag vanuit het heerlijke zuiden van Frankrijk waar ik het weekend doorbreng om workshops te geven. Voor jullie wil ik vandaag lekker verdergaan met de serie babystapjes naar mixed media. Je kan de twee voorbije babystapjes  hier en hier vinden.
Vandaag voegen we 2 media toe: embossing inkt en gesso.




 Eerst en vooral heb ik een achtergrond klaargemaakt: met verschillende tinten groen heb ik een stuk aquarel papier gekleurd.



Gebruik makend van mijn 'Splattered Mug' Stampotique stempel heb ik embossing inkt op de achtergrond gestempeld. Daar ben ik al deppend met het donkerste groen overheen gegaan. Dan heb ik de embossing inkt grondig gedroogd met mijn heat gun. Ik heb mijn spons mooi zuiver geveegd op een stukje keukenrol en ik heb de overtollige PanPastel weer weggeveegd.



 De gesso is een acryl verf die normaal als grondlaag wordt gebruikt om de ondergrond klaar te stomen voor volgende acryl lagen. Hier wil ik echter de gesso gebruiken als decoratief element op mijn kaart: ik heb Finnabair's Art Basics Heavy Gesso met een paletmes aangebracht over een Crafter's Workshop cirkel sjabloon.


Ik heb de gesso laten drogen (wat gaat dat snel hier met de warme zon) en heb hem vervolgens ingekleurd met de pannetjes. Afhankelijk van de samenstelling van de gesso krijg je een ander effect met de pannetjes, de gesso van Finnabair is hier uitstekend voor!



Als afwerking heb ik er 2 stempels aan toegevoegd: de bij van Stampotique en de nieuwe tekst stempel van Birgit Koopsen. Zo... volgende keer voegen we er weer een mixed media babystapje aan toe!



Lieve groetjes,


France



Gebruikte PanPastel kleuren: 
Diarylide Yellow 250.5
Magenta shade 430.3
Raw Umber 780.5
Hansa Yellow extra dark 220.1
Hansa Yellow shade 220.3
Bright Yellow Green 680.5
Bright Yellow Green tint 680.8

6 opmerkingen:

massofhair zei

Beautiful colours, loving the layers and choice of simple shapes so far. Looking forward to the next steps:-) x

Els zei

Heel mooi en leerzaam weer.
Leuke kaart zo.
Groetjes, Els

Hella zei

Oh zo mooi weer, France En toch zo goed te doen deze stap voor stap begeleiding naar Mixed Media. Thanks :-)

Unknown zei

Prachtig, France, ik vind u tinten keuze altijd zo mooi :-)

Diny Sprakel zei

heel mooi gedaan, geeft weer inspiratie

Unknown zei

Dank je wel France!