Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 23 december 2014

PanPastel en Megaflakes

De buren kregen een jongetje, voor hen maakte ik deze kaart met PanPastel.


De afbeelding is ingekleurd met PanPastel en een make up stokje, met een waterbrush fixeer je. De achtergrond bij het beertje bewerkte ik met een sponsje terwijl het papier nog in de stans zat.


Voor de achtergrond van de kaart plakte ik eerst de randen rondom af met washitape. Daarna stempelde ik de spetters met IndigoBlu flitterlijm en foamsponsje en bracht IndigoBlu Megaflakes Sheffield Steel aan. Schuur dit bij met bijbehorend schuursponsje om de flakes te polijsten voor een mooi glimmend effect, zo leuk! Daarna heb ik de kleuren PanPastel aangebracht met een verloop van blauw naar groen. De Megaflakes werken resist op de PanPastel, het blijft goed zichtbaar!
Pas hierna verwijder je voorzichtig de tape.

Gebruikte kleuren PanPastel:
-Orange Shade 280.3
-Orange Shade Ex. Dark 280.1
-Ultramarine Blue 520.5
-Turquoise 580.5
-Phthalo Blue 560.5
-Phthalo Green 620.5
-Phthalo Blue Shade 560.3
-Bright Yellow Green Shade 680.3

en verder:
-Stempel Forever Friends,
-Retro bloemenponsje,
-Nellie Snellen blaadjespons,
-Hampton Art stempel Spetters,
-IndigoBlu Megaflake Sheffield Steel,
-Viva Inka Gold Jade, Aquamarine,
-Nestabilitie ovaal en scallop ovaal,
-Tekststempel Joy! Gefeliciteerd,
-Ribkarton, lintje, plakparels.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

3 opmerkingen:

Ellie Knol zei

leuk gedaan, Boukje!

Els zei

Leuke babykaart en wat een pracht achtergrond ook.
Groetjes, Els

Desire Fourie zei

This is just super cute and I am loving the flowers and bow. Wishing you and your loved ones a blessed festive season and a 2015 filled with tons of love and joy.
Hugs
Desíre
{Doing Life – my personal blog}