Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 19 februari 2013

Kaarten, die je jammer genoeg ook nodig hebt

Hallo, 
degene die ook mijn eigen blog volgen, hebben gezien dat ik gisteravond condoleacekaarten daar heb geplaatst. Vandaag was ik bezig met mijn PanPastel en nieuwe silhouette-stempels van Noor-design die deze maand in de winkels komen.


Er zijn vier verschillende gestyleerde planten, die zeer geschikt zijn voor gebruik met de PanPastels. 
Deze maand kwam Noor uit met teksten, die je voor deze kaarten kunt gebruiken. Dit keer heb een fluweelkarton gebruikt als ondergrond, bij twee kaarten heb er Gossebumps opgespoten, dit zal na het drogen de kleur van de ondergrond laten zien.

Deze produkten heb ik met mijn PanPastels gebruikt om de drie hier getoonde kaarten te maken. Bij elke kaart zal ik kort toelichten hoe ik hem maakte.


Wil je in  het echt zien hoe ik ze maak, dan hoop ik je te zien  op de Open Dagen van Doe@ding in Spijkenisse op 9 en 10 maart, ik ben er op zondag met de PP en Lydia demonstreert ze op zaterdag. We wisselen af, want ik doe de Copics op zaterdag en Lydia laat deze op zondag zien. 
Elke dag dus een verschillende demo met de prachtige PanPastels.


Panpastels: 520.8 Ultrramarine Blue Tint
820.2 Natural Grey ED

Ik heb bij deze kaart als volgt gewerkt; bloemenstempel met wit embossen, met Versamark de vlinders stempelen. Inwassen met lichtste kleur en later met donker. Struikje stempelen met Vivid Cobble Stone.


PanPastels: 780.8 Raw Umber Tint
780.5 Raw Umber 
280.1 Orange ED

Eerst het fluweelkarton bepoten met Goosebumps, dat gedroogd met de heattool. Daarna heb ik de tekst en de struik gestempeld met Versamark en met de aangegeven kleuren de achtergrond bewerkt, de donkere oranje minimaal gebruikt. Daarna met oranje bruine inkt de struik gestempeld, ook een keer op een restje karton. de laatste gedeeltelijk uitgeknipt en in 3D op de kaart geplakt toen deze helemaal klaar was.


De witte met gouden stippeltjes zijn een nieuw soort embossingpoeder van Stampendous. Dit strooi je op de kaart, die je dan van onderen verhit om de poeder te smelten.


PanPastels: 780.8 Raw Umber Tint
220.1 Hansa Yellow ED

Bij deze kaart heb ik net gewerkt als bij die hierboven. de bloemen en de drie kaders zijn met Versamark gestempeld en daarna ingewassen met de pannetjes.
Voor het stempelen van de bruine struik gebruikte ik Archival Coffee.


Dit was een heel verhaal, bedankt voor je aandacht, ik zou het leuk vinden te horen wat je er van vindt.


Groet Diny

21 opmerkingen:

ellyscard creatief zei

Erg mooie kaarten.
Gr Elly

Time to be creativ zei

Diny, deine Karten sind wunderschön gestaltet. Leider werden die Trauerkarten viel zu sehr vernachlässigt, mache weiter so.
Liebe Grüße, Anja

Gerrina zei

Wat een mooie serie kaarten! Leuk al die verschillende technieken en effecten. Als je ze dan toch nodig hebt, zullen zulke mooie kaarten de boodschap wat fijner overbrengen... Groetjes, Gerrina

Claudia zei

Heel mooi en stijlvol, prachtig!

Groetjes, Claudia

Brenda zei

prachtige kaarten! ben wel benieuwd wat dat goos bump is. geeft mooi effect
groetjes Brenda

Brenda zei

prachtige kaarten! ben wel benieuwd wat dat goos bump is. geeft mooi effect
groetjes Brenda

Leanne zei

Very pretty cards!

Jolara zei

ze zijn geweldig ! liefs joyce

Yvonne zei

Ik vind ze geweldig!!
liefs Yvonne

Yvonne zei

Lijkt me heel mooi om te leren op een leuke workshop!! Deze technieken vind ik zo leuk! Nog even ter aanvulling op mijn vorige bericht!

Gea zei

Ze zijn prachtig! Je hebt er weer een geheel nieuwe draai aan gegeven.
Groetjes Gea

Heleen zei

Natuurlijk hoop je ze nooit nodig te hebben maar we weten allemaal dat dat niet zo is, helaas. Maar ze zijn echt allemaal stuk voor stuk prachtig!
Fijne dag en lieve groetjes, Heleen

Elly zei

Hee Diny , je hebt er weer plaatjes van gemaakt!! Toppie!! Zooo leuk dat jullie ook komen met de demodagen!! ik verheug me erop jullie weer te zien!!

groetjes, Elly

anita01 zei

Heerlijke sfeer en mooie kaarten Diny, wat zijn die bloemen geweldig he van Noor, och kan bijna niet wachten om ermee aan de slag te gaan als ze binnen zijn. En helemaal te gek dat je erbij bent met Lydia, compleet gezellig hoor.

Warme groetjes,
Anita

Marian zei

De kaarten zien er stijlvol uit en allen prachtig van kleur
Kom zondags kijken naar het geheel
Groet Marian

janieworkum zei

Prachtige kaarten met hele mooie teksten
groetjes Janie

Riannerizanti.blogspot.nl zei

nou ik zal eerlijk zijn ,ze zijn echt fantastisch echt heel mooi .
en heel mooie stempels.
Liefs Rianne

Words and Pictures zei

These are so beautiful! Thank you for the inspiration...
Alison x

Unknown zei

hallo diny
ze zijn heel mooi ,jou kaarten
maar ik heb een vraag wat goose bump
sorry ik heb het nooit van gehoord
veel liefs van marcelline

Boukje zei

Mooie kaarten Diny!
Het effect van dat embospoeder vind ik ook erg leuk!
Groetjes Boukje.

Gerrittina zei

Wat een stijlvolle kaarten Diny! Bedankt voor de inspiratie en de uitleg.

Gr. GZ