Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 12 februari 2013

Mail Art


Hoi hoi,


Ik ben laatst zo verwend geweest met mail art, dat ik zelf ook wel eens iemand met een leuke kaartje wou verrassen, met een bijhorende omslag!




De omslag is van Glassine (Tim Holtz idea-ology) op ATC formaat. Ik heb er wat stiksels rond geëmbossed.





 Het kaartje zelf en de label op de omslag waren oorspronkelijk een tag. Maar gezien PanPastels en Manilla tags niet zo'n goede vrienden zijn, heb ik een manier gezocht om deze te doen samenwerken: 
Eerst even de tag smeren met een olie verf stick (dit wordt normaal gebruikt om meubels te patineren!), dan doen smelten met de heat gun en tenslotte met een stukje keukenrol uitsmeren. Hier heb ik het enkel op de linker kant van de tag gedaan, om jullie het verschil te tonen. Vervolgens heb ik op de volledige tag dezelfde kleuren in dezelfde hoeveelheid gebruikt! Je hoeft daarna ook geen fixeermiddel te gebruiken als je na het kleuren ook de PanPastel met een stukje keukenrol in de tag wrijft.




Rest mij nog een naam en adres erop te schrijven en het op te sturen!


Gebruikte PanPastel kleuren:
Turquoise 580.5
Turquoise shade 580.3
Phtalo Green tint 620.8
Ultramarine Blue extra dark 520.1
Bright Yellow Green 680.5
Orange 280.5
Permanent Red 340.5 
Permanent Red tint 340.8
Burnt Sienna extra dark 740.1
Red Iron Oxid tint 380.8

9 opmerkingen:

Mieke zei

Ik vind het prachtig!

Silvis Kreativstube zei

Eine wunderschöne Gestaltung. Es gefällt mir sehr gut. Liebe Grüße Silvi

janieworkum zei

Dat ziet er erg mooi uit.
groetjes janie

Boukje zei

Mooi gewolkt effect geeft die techniek!
Groetjes Boukje.

Riannerizanti.blogspot.nl zei

wauw, dit is wel een mooie techniek.
ziet er super gaaf uit.
liefs Rianne

Janny Jager zei

Heel heel mooi.
Als je zoiets in de brievenbus vind word je wel heel blij denk ik zo.
Groetjes Janny

Words and Pictures zei

Oh what a fabulous way to use the kraft glassine envelopes - I've been looking for ways to use them - thank you for the inspiration! Lovely ATC!
Alison x
You could enter it at Fun With ATCs if you're interested - the challenge is to include Something Red...
http://funwithatcs.blogspot.co.at/2013/02/challenge-81-something-red.html

Kay Wallace zei

Such a great project, France! Love your mail art!

Marijke zei

wat een heerlijke creatie weer,