Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 27 augustus 2013

A flower for you

Goedemorgen lieve lezers,

Voor ik begin aan mijn blogpost wil ik eerst
afscheid nemen van 2 geweldige team genoten.

Herma & Rosita

Helaas hebben beide dames aangegeven dat ze met spijt in het hart afscheid van ons 
moeten nemen. 
Dames heel erg bedankt voor jullie geweldige bijdrage hier op het blog.
We zullen jullie zeker gaan missen. 

Bij een afscheid hoort ook een welkom

&

Miranda en Anneke welkom in ons midden. 
We verheugen ons nu al op jullie werken
hier.

Hieronder stellen de dames zich voor.

Miranda

Hallo, laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Miranda Degenaars 
en mijn liefste bezigheid is de wereld een stukje mooier maken met kleur en vorm. 
Dit doe ik op het moment het meest met stempelen in combinatie met diverse media zoals inkt, verf, natuurlijk Pan Pastels (vind ze geweldig) en al wat maar uit komt in de creatieve wereld. 
Kan niet genoeg kleurtjes, stempels, maskers en nog veel meer hebben om mee te spelen! Herkenbaar.......? 
Ik woon samen met mijn man Ronald en onze zoon Daniel van 7. 
 Ook hij wil wel eens mee spelen met zijn mamma en soms zegt hij ook; o. nee he ga je nu alweer knutselen? Ik zit ook in het design team van Chocolate Baroque, een stempel bedrijf wat waanzinnig mooie stempels maakt. 
Ook doe ik dit werk voor designs by Ryn, een jonge Canadese ontwerpster van stempels. Bij Posthumus, de stempelwinkel in Amsterdam geef ik workshops en zie je me ook op het Art Specially event in Zeist. O ja, ik heb ook 3 Art Specially stempelboekjes gemaakt.........Kortom, ik zou nog meer willen doen maar met een gezin is de tijd toch wat minder hiervoor. Hoop jullie te inspireren met mijn bijdrage op het Pan Pastel blog!

Tot gauw,
Miranda


*******************
Anneke


Ik ben Anneke Voskuijl. Ik maak al 20 jaar kaarten. 
Ik mag heel erg graag stempelen.
Jaren geleden toen ik daar mee begon  waren er in Nederland bijna geen stempels te koop. 
Daarvoor ging ik 1 keer per jaar naar Engeland . 
Nu kun je gelukkig in Nederland je hart ophalen op dit gebied. 
Een half jaar geleden heb ik de Pan Pastel ontdekt. Ik ben ermee aan de slag gegaan en was gelijk verliefd. In plaats van je stempelafdruk meteen te zien ging ik nu stempelen met versamark en pas door deze poeder te gebruiken kwam er iets te voorschijn.
Het is nu een beetje een verslaving geworden. 
Vorige week kreeg ik van Lydia een mailtje of ik op het Pan Pastelblog in het designteam wilde komen. Daar heb ik even over nagedacht.
Ben ik al zover? Maar ik weet dat ik, om verder te komen  een uitdaging nodig heb. 
Dus heb ik ja gezegd. Vanaf september ga ik mee draaien en ik hoop dat het een hele leuke tijd gaat worden. 
Groetjes, Anneke.



----------------------------------------------
over naar de kaart voor vandaag

Nog niet zo lang geleden heb ik de dozen met stempels maar weer eens
opgeruimd.
Als ik stempels koop verzamel ik ze meestal in een doos, als het er dan weer 
eens heel veel zijn, ben ik dagen bezig ze te mounten en in dozen
op te bergen. Voor alle rubber en clear stempels
heb ik van die handige Clear Cases.
Dit zijn DVD boxen maar dan met een gladde binnenkant zonder
de uitsparingen voor een DVD.
Ook kun je aan de voorkant een kaft maken zodat je kunt zien
welke stempels in de doos zitten.
De doos groeide en groeide, en de chaos werd maar groter, en hoe meer stempels
het werden hoe meer ik er tegen op ging zien om
ermee aan de slag te gaan.
Ben maar begonnen met de clear stempels en de houten stempels, dan is het grootste gedeelte
al weg. Uiteindelijk na een paar dagen knippen stempelen en uitzoeken
zit dan ook alles weer in de boxen en staat in de kast.
Ik moet zeggen dit geeft een goed gevoel.
Wat je dan tegenkomt is stempels waarvan je denkt oh ja die zijn ook mooi
en omdat ze nu keurig op mount zitten kun je ze ook gebruiken. 


Zo ook met deze stempels gekocht op het Art Specially Event in April.

Ik ben begonnen om het papier blauw te maken met Phthalo Blue Tint 560.8
en de randen met Phthalo blue 560.5
Met een Masker van Pronty, heb ik witte verf aangebracht.
Pronty heeft hele gave masker uitgebracht die echt geweldig zijn om mee te werken. 

Met blauwe stempel inkt zijn de spetters gestempeld.
In een donkerblauwe inkt is de dame gestempeld en de bloemen.
De dame is ook een keer op een stuk rest papier gestempeld en uitgeknipt.
De bloemen zijn vervolgens ingekleurd met PanPastel, gebruik je hiervoor de mini applicator kun
je heel precies inkleuren.
hiervoor heb ik 2 kleuren roze en 2 kleuren Oranje gebruikt.
Magenta 430.5
Magenta Shade 430.3
Orange 280.5
Orange tint 280.8

De dame uitgeknipt en met 3d Foam opgeplakt.
en de tekst stempel eroverheen gestempeld.


Deze kaart heb ik op dezelfde dag gemaakt als het Canvas die de 10e online was verschenen.
Toen ik met deze kaart bezig was, wilde Elise natuurlijk ook een tekening maken. 
En dan met het zelfde als waar mama mee werkt.
Eerst kleur aanbrengen met PanPastel alleen wilde ze niet eerst het blad
op kleur brengen maar direct met blauw PanPastel sjabloneren met de stencils van Pronty
Ze heeft dit gedaan met de grote blok spons.
Hierna is ze met verf en het sjabloon nog over alles heen geweest.
Deze tekening is voor Opa en was al vergeven voordat hij op de foto kon. 
Ik vind het heerlijk om zo samen met mijn dochter bezig te zijn,
en nu maar hopen dat de jongste het ook leuk zal gaan vinden 
kunnen we over een paar jaar met zijn 3en aan de slag. 

Ik hoop dat je weer geïnspireerd bent geraakt door deze kaart


5 opmerkingen:

Gerrina zei

Miranda en Anneke welkom in het team! Herma en Rosita, jammer dat jullie ons verlaten na zo van jullie mooie creaties te hebben mogen genieten hier! Ik kom graag op jullie bloggen kijken wat jullie verder maken...
Mooie kaart, Lydia! Wat een mooie stempelcombinatie. Groetjes, Gerrina

Miranda zei

Dank je Gerrina en ik kijk er naar uit!
Mooie kaart Lydia en wat leuk dat je dochter ook al zo bezig is! Mijn zoon wil dat soms ook.....spelen met mamma's spullen.
En leuk dat ik m'n stempels zo weer eens zie verschijnen, groetjes Miranda

Anneke zei

Dank je wel Gerrina. Lydia wat is dit mooi. Vooral de bloemen op de voorgrond vindt ik prachtig. De blauwe achtergrond is heel erg mooi.Een lust voor het oog. Groetjes, Anneke.

Brechtje zei

Erg herkenbaar Lydia het verhaal over de stempels opruimen. Waar koop je de clear cases? Zie ze nergens meer de laatste tijd.
Groetjes Brechtje

Boukje zei

Zo kom je nog eens wat tegen als je opruimt! :) Mooi kaartje, mooie achtergrond! Herma en Rosita, jammer dat het niet meer kon. Miranda en Anneke van harte welkom in het DT team!
Groetjes Boukje.