Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 15 augustus 2013

Clean and Simple

Hallo, deze afkorting hoor ik tegenwoordig erg vaak in hobbyland. Zou het een tegenbeweging zijn op de super volle kaarten, die er veel gemaakt worden. Ik heb dat zelf ook, ben ik bezig en weet niet van ophouden. Dat leuke malletjes ga ik gebruiken, maar ook die rand, dat kantje, vooral ook nog dat stukje kaasdoek, die leuke bloemen en ga zo maar door. Ik moet soms zoeken naar het met zorg uitgezochte stukje designpapier.

PanPastel daagt me uit om met minimale decoratie een mooie kaart te maken, die we dan CAS mogen noemen. Hierboven een voorbeeld gemaakt met een stempel die ik heel vaak pak, de bolbloemen zijn zo perfect voor PanPastel en Molotow.

Ik heb er een groot aantal gemaakt, voor de beurs en voor wat winkels. Dit is echt verslavend hoor, je kunt niet stoppen. Hoe zouden deze kleuren bij elkaar passen en hoe die stempels. Ik heb de kleuren gehaald uit een door mij samengestelde kit, die nu al uit losse onderdelen bestaand te koop is. Maar hij wordt voor ons keurig in een tray verpakt binnenkort. 
We hebben de Panpastelcursussen op dit blog onder het betreffende tabblad staan.


Intussen is het team van PanPasteldocenten uitgebreid met 
Jenine Langenhof-Siemerink, Yvonne van den Berg, Lydia Boode en Jolanda Nuijens. 
Op de Facebookpagina van Colourstock staan de foto's en zal ik de adreslijst aanvullen.
 Ik laat je een paar CAS kaarten zien. Beschrijven doe ik in de volgende post, maar eigenlijk wijst het zich vanzelf, Je kunt ook komen kijken op KGKD in Den Bosch of Zwolle op de stand van Mijn Hobbykaart zit ik te demonstreren.

Ik heb bij beide kaarten accenten aangebracht met Molotow markers. Hieronder zie je het effect daarvan op de gestempelde vlinder van Studio Light.


Hier nog een 10 bij 10 kaartje met een simpele roos en wat stipjes.


Bij drie kaarten heb ik al gebruik mogen maken van de Mask Art stencils van Dutch DoobaDoo, die vanaf 1 september te koop zijn. Ik denk dat de ontwerpster ook graag met PanPastel speelt .

Ik kom hier nog op terug, nu heb ik wat tijdgebrek.
Maar ik wilde jullie dit toch laten zien.

Groet Diny

11 opmerkingen:

Anneke zei

Ben het er mee eens. Alsof de kaart mooi moet zijn als hij helemaal vol is. Maar Less is voor mij altijd nog more. Het is een kunst om de balance in je kaart te vinden. En dat is niet altijd makkelijk. maar deze creaties zijn mooi.Less is moren. Dank je wel.
Anneke Voskuijl.

Hanny zei

Prachtig Diny, ik ben er ook weer. We zien elkaar daar.

Groetjes Hanny.

Marian zei

Ziet er prachtig uit
Groetjes

Anita zei

Supermooi Diny
Moet ik nog wel wat oefenen hoor.

Gr. Anita

Monique Op den Brouw zei

Heel mooi gemaakt!

Hella zei

Ja, hier hou ik nu ook van! Less is more.Prachtige LIM-kaarten, Diny!

Diny Sprakel zei

Dank jullie allemal. Ik ga dat onthouden, LIM

Unknown zei

WOW!!!! Prachtig Diny!

Arina van Zijl - Bogerd zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Arina van Zijl - Bogerd zei

Hallo diny, ik heb de stempels gekocht in den Bosch en wil dolgraag aan de slag. Kan je mij vertellen welke kleuren jij het meeste gebruikt. Ik heb er een aantal maar niet alles.
Graag reactie aub.

Arina van Zijl - Bogerd zei

Kan je mij de geel oranje blauwe kleuren en groen van je voorbeeld kaarten svp doorgeven de kleurnummers.
Bedankt arina