Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 3 augustus 2013

Butterfly


Deze keer heb ik mezelf uitgedaagd, ik ben aan de gang gegaan met een Canvas en PanPastel.
Eens wat anders dan een kaart en zeker zo leuk om te doen.


Ik heb een canvas maat 20 x 20 cm gebruikt met een stencil van Pronty model Doily.
Dit is een mooi groot stencil van 30 x 30 cm dus geschikt voor scrap en kaarten.


Ik ben begonnen met de kleuren PanPastel op de canvas aan te brengen.
Ik heb deze kleuren gebruikt :

340.5 Permanent red
280.5 Orange
220.5 Hansa Yellow
220.1 Hansa yellow ex. dark
220.3 Hansa yeilow shade

Het zier er nu wel erg vreemd uit...


Na het fixseren leg ik het stencil op de canvas en ga zachtjes met een klein
sponsje met daarop de kleur PanPastel 340.1 Permanet red ex. dark over het stencil.


Zo is dan het resultaat, dat ziet er al anders uit en geeft toch een mooi effect.
Pronty heeft verschillende stencils in allerlei stijlen dus voor elk wat wils.


Met de vrolijke, felle kleuren PanPastel ga ik verder.
Ik heb Noor! Design bloemen uitgestanst en ook een doily.
Deze zijn uitgestanst uit wit papier en daarna bewerkt met PanPastel.
De doily laat ik eerst nog even in de stans zitten en doen er dan PanPastel op,
je krijgt dan een heel gaaf effect. Dit kan je ook met inkt doen.


Nu kan ik de nog wat leuke details toevoegen met de Molowor marker.
Het is echt een hele fijne marker, die duidelijk wit geeft en meteen werkt bij gebruik.


Ik heb de bloemen wat stipjes gegeven bovenaan en verder leuke 
witte lijntjes gemaakt. Dit op diverse plekken langs de rand van de canvas.


Hier zie je het van dichtbij. Dit maakt het geheel helemaal af.
Verder een tekst "Butterfly" en een vlinder in het midden, wat swirls en roosjes.


Het was geweldig om te doen en ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om het te zien.
En wie weet dat jullie zelf ook nog een leuke canvas gaan maken die je dan op de 
PanPastel Facebook site met ons kan delen...


6 opmerkingen:

Gerrina zei

Fijn om weer eens iets anders moois van je te zien! Gelukkig blijven er wel bloemetjes te zien! Groetjes, Gerrina

martina's kaartjes zei

wat gaat dit mooi bij elkaar ! helemaal geslaagd hoor
grtjs,martina
x

Unknown zei

Een mooi kunstwerk heb je gemaakt, en dank je wel voor de uitleg.

Groetjes Marlies

Unknown zei

Prachtig Joyce!

Boukje zei

Mooi geworden met warme tinten!
Groetjes Boukje.

Jaap zei

Ziet er ontzettend mooi uit complimenten!