Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

woensdag 29 oktober 2014

Autumn is a second spring

Goedemorgen allemaal.
De herfst is al lekker bezig, de bladeren kleuren prachtig geel, rood en bruin aan de bomen.
En in de zon geeft dat een prachtig beeld.
Deze herfstkaart past dan ook goed in deze tijd van het jaar.

Ik ben deze kaart begonnen met een vierkante witte cardstock van 11,5cm x 11,5cm.
Hierop heb ik een textured achtergrond stempel van DeepRed gestempeld met versamark.
Dit ingekleurd met  740.8 Burnt Sienna Tint en gefixeerd.

Daarna ben ik de blaadjes gaat stempelen met versamark.(ik heb ook een aantal maskers gemaakt op maskertape, zodat ik de blaadjes achter en over elkaar heen kon stempelen)
Ik heb slechts 1 bladstempel gebruikt van Magenta.(Poplar leaf)
De blaadjes heb ik met allerlei herfsttinten ingekleurd dmv. softknife. 
Hiervoor heb ik de volgende kleuren gebruikt:
380.1 Red Iron Extra Dark
380.3 Red Iron Shade
340.1 Permanent Red Extra Dark
340.3 Permanent Red Shade
250.3 Diarylide Yellow Shade
250.5 Diarylide Yellow
250.1 Diarylide Yellow Tint
780.1 Raw Umber Extra Dark
Op de hoek die ik vrij had gelaten van blaadjes heb ik een hoekstempel gestempeld met versamark en dit ingekleurd met 740.1 Burnt Sienna Extra Dark en Raw Umber Extra Dark.

Toen zag mijn kaartje er zo uit:

De hoek toch maar doorgetrokken door de hoekstempel nogmaals te stempelen met versamark en ingekleurd met Raw Umber en Burnt Sienna.
Alles fixeren en laten drogen.
De tekst gestempeld met versamark en hierover donkerbruine embossingpoeder, dit verhit met de heattool om de embossingpoeder te setten.

Alles gemat op een bijpassende ondergrond en op een donkerbruine kaart geplakt.
Klaar is de herfstkaart.

groetjes en tot de volgende keer.

Hella

7 opmerkingen:

Els zei

Een hele mooi herfstkaart.
Groetjes, Els

Mieke zei

Prachtig is deze!

Miranda zei

Wat mooi Hella, helemaal mijn smaak! groetjes Miranda

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Heerlijke herfsttinten, mooie kaart Hella!
Groetjes, Alie :-)

Ellie Knol zei

mooi gedaan Hella!

Joke sk zei

Wat een prachtige kaart.
Kun je me uitleggen hoe je die masker techniek bij de blaadjes heb toegepast.
Ik hoor regelmatig over masker maar heb niet in de gaten hoe jij dat nu heb gedaan.
Zodra ik het ook weet kan ik ook lekker aan de slag gaan want inspiratie..... dat heb ik nu wel gekregen. Maar eerst nu nog wat leren.
Ik hoop dat je me vooruit kunt helpen. Misschien dat er nog meer volgsters zijn die het nog niet precies weten hoe het maskeren gaat?
Groetjes en tot....
Joke sk

Boukje zei

Mooi geworden!
Groetjes Boukje.