Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

vrijdag 17 oktober 2014

Comfort zone

Hoi hoi lieve allemaal,

Ik ga verder met mijn reeks 'babystapjes naar mixed media toe'. Je kan de voorbij aflevering, waar we gesso en embossing inkt invoerden, hier zien: klik!

Deze keer voegen we weer 2 nieuwe mixed media producten toe om dit resultaat te bekomen:









Ik ben begonnen met Art Basics Soft Matte Gel met een spons penseel op mijn Romantic Text stempel aan te brengen, om vervolgens op een stuk aquarel papier te stempelen. Je ziet niet veel, maar dat is maar een voorbereiding voor de volgende stap.



Eens goed droog, heb ik het papier ingekleurd met 3 groene pannetjes (Bright yellow green 680.5, Hansa yellow shade 220.3, Bright yellow green shade 680.3, Permanent green extra dark 640.1). Dan zie je pas duidelijk hoe de Soft Matte Gel een resist laagje vormt voor de pannetjes!



Net als vorige keer heb ik mijn Splattered Mug met embossing inkt gestempeld. Daar ben ik meteen met de donkereste kleur groent (Permanent green extra dark 640.1) al deppend over gegaan. Je mag niet wrijven als je dit doet, anders veeg je de embossing inkt door elkaar, weet je nog?
Deze stap ziet er niet mooi uit en kan zelfs verontrustend zijn!



Maar eens je de embossing inkt gedroogd hebt, kan je met een zuivere soft tool het teveel aan PanPastel wegvegen!



Vorige keer maakte ik cirkels over een stencil met gesso, deze keer doe ik het met Art Basics Modeling Paste. Het voordeel is dat ik dit met veel meer dimensie kan doen, de paste blijft mooi in vorm!



Bij het inkleuren bekom ik een zeer nette afgewerkte vorm dankzij die dimensie.
(Hansa yellow 220.5, Diarylide yellow 250.5, Orange 280.5, Magenta 430.5)



Ik kan zelfs verder gaan en een meer gedetailleerde stencil gebruiken. Ik kan ook spelen met de hoogte van de dimensie die ik wil toevoegen. Voor deze bladeren bijvoorbeeld, heb ik het dunner gehouden dan de cirkels. Toch bekom ik een nette en gedetailleerde afwerking.



Na het inkleuren met de pannetjes...
(Bright yellow green 680.5, Hansa yellow shade 220.3, Bright yellow green shade 680.3, Permanent green extra dark 640.1, Orange extra dark 280.1, Burnt sienna extra dark 740.1)



Ik heb mijn Meadow stempel met Archival inkt nog toegevoegd over de cirkel en mijn Comfortzone stempel op een stukje kraft papier. Ook stiksel toevoegen geeft je een extra mixed media touch!



Volgende keer voegen we weer wat stapjes (en producten!) toe! Als je denkt hoe eenvoudig de eerste kaart was en hoeveel laagjes en details we hier al toegevoegd hebben ... dat is geen babystapje meer, maar een reuze stap van het ene naar het andere!

Tot dan,

France





9 opmerkingen:

Anneke zei

France wat is dit mooi en geweldig. Jij hebt het heel duidelijk uit gelegd. Bedankt dat jij mij hebt geïnspireerd .
Prachtig kleur gebruik. Groetjes Anneke.

Miranda zei

Mooi France en gave tutorial, ik maar zoeken waar je dan buiten je comfortzone had gewerkt LOL maar het is de tekststempel.......van welk merk is die....vind m super! groet Miranda

Ellie Knol zei

Leuk gedaan France!

Unknown zei

Prachtig France, bedankt voor het nieuw ideeën!

Corrie Herriman zei

Mooi France !
Corrie x

Els zei

Super mooi en bedankt voor je uitleg.
Groetjes, Els

Hella zei

Geweldig France. Superduidelijke tutorial. Dank je wel.:-)

Enny zei

Wauw, super ! Ik ben nog een beginneling, maar dit is zo duidelijk uitgelegd, dat ik het ook ga proberen ! Hartelijk dank ! Groetjes Enny

Bea zei

duidelijke uitleg.... dank je wel!