Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 21 oktober 2014

Winter Wonderland

Goedemorgen lieve lezers,

Vandaag een shakerbox kaart  voor jullie.
Of te wel een schud kaart.




Als eerste heb ik een ovaal gestansd met een spelbinder stans, uit een vierkant 
van 13.5x13.5cm.
Aan de achterkant van dit vierkant heb ik met dubbelzijdig tape een stuk
transparante sheet geplakt. 
rondom het ovaal heb ik nu 3d Foam tape geplakt. 
Om te zorgen dat het tape goed sluit heb ik het in een rechthoek geplakt
en niet de vorm van het ovaal gevolgd. 
Dit is de voorkant.

Voor de achterkant het plaatje ben ik met 3 kleuren PanPastel
de achtergrond gaan maken. 
gestart met geel Diarylide Yellow 250.5
Daarom heen Turqouise 580.5 en Phthalo Blue Tint 560.8
Onderaan heb ik Chromium oxide shade gebruikt.
Om de kleuren mooi in elkaar te laten overlopen heb ik gebruik gemaakt
van de PanPastel blender.
Alles gefixeerd.
Met groene versafine inkt de bomen van ArtJourney gestempeld.


Met behulp van een masker 3d sneeuw van Viva aangebracht en laten drogen. 
Als alles droog is en het is zover dat de achterkant (de gestempelde afdruk) tegen
de voorkant aankan, heb ik voorzichtig kristals gestrooid op de transparant en 
de achterkant op het 3dfoam tape geplakt.
Dit geheel gemat op een stuk groen cardstock en dit op een licht groene basis kaart geplakt. 

Vond dat de kaart nog wel wat sneeuw kon gebruiken en heb 
met het zelfde masker ook aan de voorkant sneeuwvlokken gemaakt.
De tekst gestempeld en uitgestand met een stans van Whiff of Joy.

Ben weer erg benieuwd wat jullie van de kaart vinden. 


7 opmerkingen:

Silvis Kreativstube zei

Wow, was für eine fantastische Kartengestaltung. Ich bin absolut beeindruckt und begeistert. Ganz liebe Grüße Silvi

Els zei

Een prachtige winterse kaart is dit en leuk dat het een schudkaart is.
Groetjes, Els

Anneke zei

Mooie schud kaart. Groetjes Anneke.

Enny zei

Wow, prachtige winter-schudkaart ! Heel mooi gedaan, bedankt voor de uitleg ! Groetjes Enny

Ellie Knol zei

Heel mooi gedaan!

Unknown zei

prachtig gedaan
tot binnenkort Lydia
groetjes van marcelline

Boukje zei

Prachtig gedaan!
Groetjes Boukje.