Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 5 maart 2013

Gastdesigner Brenda

Met regelmaat zie ik op onze facebook groep werk van Brenda 
voorbij komen. Brenda maakt heel veel kaarten met PanPastel maar ook
werkt ze als designer voor het Copic Marker BeNeLux Blog. 
Haar kaarten gemaakt met PanPastel vind ik zelf altijd erg mooi geworden
en heb haar daarom gevraagd of ze een keer Gast Designer wil zijn
voor ons blog hier.
Brenda heeft voor ons deze kaart gemaakt, en dat niet alleen
ze heeft ook nog een uitgebreide beschrijving gemaakt 
hoe deze kaart tot stand gekomen is.
Wil je meer werk van Brenda zien,
op haar blog post ze regelmatig nieuwe creaties.

Brenda dank je voor je geweldige bijdrage, je kaart is super geworden.


Hallo bloglezer,
Ik ben gevraagd om een keer als gastdesigner een kaart te maken voor dit PanPastel Blog, en daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Vind het erg leuk om met de PanPastels te werken, en heb er meteen een soort van tutorial van gemaakt.

Ik ben begonnen met het snijden van een stuk cardstock, dit is geen glad papier, het heeft zelfs een beetje structuur. Het maakt het blenden van de kleuren wel iets moeilijker maar als je rekening houd dat je niet te donkere en lichte kleuren combineert gaat het prima.


Als eerste heb ik een stempelafdruk onderaan de pagina gestempeld met Versamark inkt, en er met witte embossingpoeder over heen gegaan. Dit verhit, en uiteindelijk ziet het er dan zo uit.


Als volgt heb ik met 2 andere stempels, die met het ruitje, en met de grote klok ook weer gestempeld met Versamarkt inkt. Daarna heb ik met Burnt Sienna de eerste kleur aangebracht.


De tweede kleur is Orange Shade, en die heb ik weer in een schuine streep aangebracht.


De derde kleur is Hansa Yellow. Nadat ik die had aangebracht heb ik deze kleur ook over de andere twee nog heel lichtjes opgewreven zodat het een mooi geheel word. Het is leuk om te zien dat de embossinginkt de kleuren afstoot en dus mooi wit blijft.


Ik heb vervolgens met bruine inkt de stippen gestempeld. vind de donker bruine kleur mooi afsteken bij de rest.



Om de kaart af te maken heb ik de tekststempel van Marianne Design weer gestempeld met VersaMark inkt en ook daar embossingpoeder opgedaan. De bruine inkt is nog steeds een beetje nat, en ik heb gedoseerd hier en daar wat embossing poeder op laten vallen. Geeft een speels effect en haalt de witte kleur van de onderste klokken weer wat naar voren. als achtergrond heb ik kraftpapier gebruikt en dat een beetje verouderd met een distresstool.


Verder heb ik er een bruin lintje opgedaan en 2 parels. Ik vond de kaart nog niet af, en heb toen met een stans van Marianne Design een klokje uitgestanst, dat heb ik gedaan op kraft papier, en ook dat weer bewerkt met de Panpastels.  Burnt Sienna Extra Dark.


Ik heb deze kaart met heel veel plezier gemaakt, en ik hoop dat jullie hem mooi vinden. Ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes Brenda



11 opmerkingen:

Gerrina zei

Mooi hoe je deze kaart hebt opgebouwd! Groetjes, Gerrina

Judith Liefting zei

Geweldig kaartje! Bij jouw blijft je geemboste ook wit, heb het eens met clear gedaan, dan neemt het toch de kleur aan... Vanmiddag eens met wit proberen!

Diny Sprakel zei

Wat heb je dat mooi gedaan, Brenda en zo goed uitgelegd. Groet Diny

janieworkum zei

prachtige kaart Brenda heel mooi zijn de kleuren
groetjes janie

Marian zei

Mooie en duidelijke uitleg
Prachtig de kaart
Groetjes

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Wat een leuke aparte kaart. Die achtergrond en de kleuren doen het erg goed. Comlimentjes hoor.
Groetjes Lida

Hella zei

Geweldige mooie kaart, Brenda.
Leuk ook om je uitgebreide beschrijving te lezen.

nettie53 zei

ik vind hem prachtig!

Unknown zei

Prachtig zeg, deze kaart! En wat een schitterende kleurencombinatie! Groetjes Frea

Janny Jager zei

Super mooie kaart Brenad en leuk at je de opbouw laat zien.
Groetjes Janny

Boukje zei

Mooi die lichte baan die erdoor loopt!
Groetjes Boukje.