Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 18 maart 2013

Panpastels op zwart papier




Je kunt met je panpastels ook heel mooi op zwart papier werken. Het mooiste effect krijg je dan als je met de tints werkt met hier en daar wat accenten met basiskleuren.  Zorg dat je goed glad papier gebruikt, een kwestie van uitproberen. Voor deze kaarten heb ik een stempel van Stampington gebruikt. De teksten zijn van Penny Black en Stampotique. Ik heb de bladstempel gestempeld met Versamarck. Voor de paarse kaart heb ik De magenta en violet tints gebruik en wat accenten aangebracht met Magenta en Violet. Voor de groene kaart heb ik als basis de Phthalo blue tint gebruikt en accenten aangebracht met Bright yellow green en de Bright yellow green shade. Ik heb de panpastels aangebracht met de angle slice round spons. Je krijgt wel een beetje een waas over je zwarte papier, maar het grootste deel daarvan kun je weer verwijderen met een stukje keukenpapier. Dat moet je dan natuurlijk wel doen voor je je panpastels gefixeerd hebt. De teksten heb ik ook gestempeld met Versamarck en daarna met wit embossingpoeder geĆ«mbossed.

8 opmerkingen:

Judith Liefting zei

Wow, wat een super idee om het op zwart te doen!

janieworkum zei

Dat ziet er erg mooi uit op het zwart,
groetjes Janie

Unknown zei

Wauw, wat wordt dat mooi op zwart papier, ga ik ook proberen. Dank je wel voor het showen.

Groetjes Marlies

Marian zei

Ziet er prachtig uit
Groetjes

Hella zei

Superresultaten op zwart, Nellie. En prachtige kaarten dus.

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een prachtig resultaat!

groetjes, Alie :-)

Gerrina zei

Mooie resultaten! Gaaf dat jij ook met zwart aan het `spelen`bent gegaan! Groetjes, Gerrina

Boukje zei

Wat een leuk effect geeft het op zwart, mooie kaartjes!
Groetjes Boukje.