Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

zaterdag 2 maart 2013

Aandacht voor de achtergrond



Hoi hoi!

Stille wateren, diepe gronden. Of hoe deze simpele achtergrond opgebouwd is uit verschillende PanPastel laagjes!




Ik ben begonnen met wat Drawing gum (Pébéo) vlekjes. Drawing gum of Shadow painting zijn super in combinatie met PanPastel!


Ik heb een eerste laag PanPastel kleur aangebracht: Turquoise #  , en wat Turquoise extra dark # op de randen. Vervolgens heb ik zeer voorzichtig de Drawing gum weggeveerd.


Om het blauw te fixeren heb ik clear gesso gebruikt. Eens deze droog is, wordt ie volledig doorschijnend.


 In tegenstelling tot witte gesso, vormt clear gesso een fantastische onderlaag voor PanPastels. Over het blauw heb ik Magenta # en Magenta extra dark # aangebracht om een paarse achtergrond te bekomen. Paars met hier en daar duidelijke blauwe accenten.


  Het paars heb ik gefixeerd met een laag Bindex (Pébéo). Ook deze droogt doorschijnend maar met een mooie glans! Met behulp van een schmink spons heb ik embossing ink aangebracht over een punchanella en dat heb ik ingekleurd met witte PanPastel #  . Et voilà, de achtergrond is klaar!


Ik ben dol op de combinatie van PanPastel achtergronden met Copic ingekleurde stempels! Deze stempel is er eentje van mijn nieuwe collectie bij Stampotique. De woorden zijn Chitchat stickers van Tim Holtz.



Lieve groetjes,

France

7 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wat knap gemaakt ! weet van pan pastels niks, wel mooi resultaat !
fijn weekend,
grtjs, martina
x

janieworkum zei

Prachtig gemaakt. je ziet inderdaad diepte

groetjes janie

Marian zei

Mooi gemaakt
Groetjes

Riannerizanti.blogspot.nl zei

echt heel mooi en bedankt voor de uitleg.
Liefs Rianne

Gerrina zei

Wat een hoop techniek voor de achtergrond! Mooi geworden! Groetjes, Gerrina

Sandy zei

Beautiful work - I do love following you and seeing how you accomplish what your do!
Sandy

Hella zei

MOOOOOIIIII :-)