Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 4 maart 2013

Stapelkaart

Lydia plaatste deze stapelkaart een paar dagen geleden. Het grappige was, dat ik net met dezelfde techniek een stap voor stap beschrijving had gemaakt. Vandaar vandaag dezelfde techniek, maar door het gebruik van andere stempels en andere kleuren weer een heel ander resultaat! 

 

 Je snijdt op maat drie witte kaartjes en drie gekleurde kaarten als mat onder de witte. De grootste heb ik gelijk gehouden als mijn basiskaart, een dubbel gevouwen A5.
Hieronder de maten van groot naar klein:
-Paars 5 7/8" x 4 1/8"
-Wit 5 3/8" x 3 5/8"
-Paars 4 1/8" x 2 7/8"
-Wit 3 6/8" x 2 1/2"
-Paars 3" x 1 5/8"
-Wit 2 6/8" x 1 3/8"


-Plak de drie witte kaartjes (tijdelijk) op elkaar met tape (even wat minder plakkerig maken, straks haal je ze weer los)
-Bestempel de kaartjes met Versamark terwijl ze op elkaar geplakt zitten en haal even je bruine Pan Pastelsponsje erover, zodat je de afbeelding kunt zien.
-Kleur de afbeelding in met een softtool/make-upstokje. Voor de bloemen gebruikte ik Violet 470.5,  Permanent Red Extra Dark 340.1 en Raw Umber Extra Dark 780.1 en voor de blaadjes Chrom.Oxide Green 660.5 en Bright Yellow Green 680.5 Voor het blauw gebruikte ik Turqoise 580.5
Het geeft niet als je iets buiten de lijnen kleurt, met de Turqoise meng je alles weer bij elkaar in de achtergrond.


-Haal de kaartjes weer los, dan ziet het er zo uit:


-Plak ze op de paarse kaartjes, let hierbij er op dat de afbeeldingen mooi in elkaar passen. De bovenste laag plak je met 3D tape, zodat die wat hoger ligt.
Als afwerking plaats je een knoopje en eventueel een tekst.


Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

8 opmerkingen:

ania zei

Bardzo elegancka i pomysłowa:))

Hanny zei

Prachtige kaart Boukje.... Dit is toevallig ik heb gisteren ook een stapelkaart gemaakt..... voor de challenge van het MD blog.

Groetjes Hanny.

jacqueline zei

wat een mooie kaartje
prachtige om tezien
liefs jacqueline
http://blog.seniorennet.nl/jacqueline/

Anita's blog zei

Heel erg mooi en wat een goede uitleg. Bedankt!

De Creakeet van Peet zei

Ik heb er al veel voorbij zien komen en ik vind deze techniek geweldig

janieworkum zei

Prachtige kaart Boukje en je hebt prachtige kleuren gebruikt.
groetjes janie

Hella zei

Maar wel een hele mooie kaart, in prachtige kleuren.

HermaF zei

Prachtig Boukje!