Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 20 mei 2013

Kippenvel


Hallo,

vandaag laat ik zien hoe je leuke boekenleggers of labels kunt maken met de bloemenstempels en de mooie Panpastels


Hier zien jullie Astrid Broer onder het toeziend oog van Tiets haar labels bespuiten met Goosebumps, tijdens de Noor-teamdag hebben we samen labels gemaakt met deze techniek, zo leuk om te doen.




Hier een werkfoto en de eindproducten van Jenine. We gebruikten de witte labels van Joy, die komen in 5 maten in wit en kraft uit. Advies, gebruik voor Panpastel de iets mattere achterkant. 

Tussendoor had ik even tijd voor een snapshot van deze twee meisjes.

Tijdens het maken van een serie boekenleggers thuis, nam ik wat  foto's, dat is vaak duidelijker dan een heel verhaal.


Gebruik een witte boekenlegger van Color Core, daarnaast heb je een flesje transparante Goosebumps nodig (kippenvel in het Nederlands.) Bedek je tafel en bespuit de boekenlegger met de spray.


Hier zie je de spikkeltjes (het kippenvel) zitten. Laat dit even drogen of gebruik een heattool.


Plak een van de Noor!design stempels op een acrylblok en beïnkt deze met de transparant Versamark inkt, deze inkt werkt later als een lijmlaag voor de PanPastels


Maak een afdruk op je boekenlegger, gebruik delen van de stempel.


Leg twee kleuren Panpastel en 2 sponsen  klaar, ik heb hier 430.5 Magenta en 220.5 Hansa Yellow gebruikt.


Breng vanuit een hoek met ronddraaiende bewegingen het gele kleurpoeder aan.


Doe hetzelfde vanuit een andere hoek met de Magenta kleur. Daar waar je de witte vlekjes ziet, zit de GooseBump, daarop hecht het pastel niet.


Fixeer de Panpastel met Ghiart fixatief, de hobbywinkelier die Panpastel verkoopt heeft dit.
De Panpastel geeft niet meer af en je kunt verder werken zonder dat de onderlaag verandert.
Spray het fixatief altijd voor het stempelen met Archival, want deze twee reageren op elkaar.
Beïnkt de stempel met een donkerrode kleur Dye inkt, in dit geval Archival. 
Maak een afdruk op je boekenlegger.


Zie hier het resultaat.


stans een vlinder uit met een Vintage Flourish stans.


Stempel daarop met Versamark


Bewerk hem met Panpastel.


 Stempel er een passende tekst op


Tijdens komende demonstraties en workshops kun je het van dichtbij komen bekijken.
Ik ben zeker met Panpastels aan het demonstreren op 31 mei bij Doe@ding, 1 juni bij GeWe en op 29 juni bij Doe@ding
Hoop jullie snel weer persoonlijk te zien.
Groet Diny

16 opmerkingen:

Lia zei

Ik vind het super de super mooi, 29 Juni kom ik zeker kijken,
groetjes Lia

Gea zei

Prachtig!
Groetjes Gea

Anita's blog zei

Wauw, helemaal geweldig. Echt schitterend.

Gerrina zei

Leuke labels en die bloemen blijven mooi! Groetjes, Gerrina

Marianne zei

Schitterende labels!
xxx Marianne MW

janieworkum zei

Wat zijn de labels allemaal schitterend,
groetjes Janie

Yvonne zei

Hartstikke mooie en wat een heerlijk duidelijk tutorial, echt fijn!
liefs Yvonne

Anoniem zei

Heel erg mooi en bedankt voor de duidelijk uitleg. Nu snap ik de techniek.

Gr. Annemaria

Janny Jager zei

Heel heel erg mooi en bedankt voor de duidelijke tutorial.
Groetjes Janny

Unknown zei

Erg leuk die Goosebumps. Ik heb ze ook maar nog niet zoveel gebruikt. Moet ik toch ook maar gaan doen het resultaat vind ik super. Groetjes Frea

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Prachtige resultaten en duidelijke stap-voor-stap uitleg!

groetjes, Alie :-)

Boukje zei

Mooie labels in de verschillende kleurstellingen, mooi uitgelegd zo!
Groetjes Boukje.

Diny Sprakel zei

Petra, Goosebumps is een dikke vloeistof die glasachtig opdroogt. Er hecht geen PP aan , dus blijft de ondergrond zichtbaar (hier wit)

Heleen zei

Ik vind het er echt prachtig uit zien! Ga mijn pp kleurtjes toch maar eens wat uitbreiden geloof ik.
Lieve groetjes, Heleen

Unknown zei

Gaaf zeg! Is dit ook de demo op 1 juni bij Ge-We?

Nan Meiling zei

Het is geweldig mooi en het zal zeker mijn ding worden. Dankjewel voor de goede uitleg. Ook voor mij die dit nog niet eerder had gezien heel duidelijk. Dankjewel!!