Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 28 mei 2013

Geschenkdoosje

hoi hoi,

dit lag al zo lang op m'n werktafel:


hoog tijd om er iets mee te doen, zoals er een geschenkdoosje van maken:






Zo ben ik tewerk gegaan: 
eerst 3 laagjes gesso om de print van de doos volledig te verbergen.




Na wat PanPastel (Ultramarine Blue 520.5 en Ultramarine Blue shade 520.3) heb ik met een penseel decoupage lijm aangebracht. Zonder het tijd te geven om te drogen heb ik er handgeschept papier op gekleefd, 3 à 5 seconden erop gelaten en dan het papier weer eraf gehaald. Handgeschept papier is zeer vezelig. Door dit te doen blijven er enkel wat vezels in de lijm achter. Dat alles laten drogen en volledig herhalen: kleuren, lijm smeren, papier kleven en er weer af halen. Zo bekom je de verschillende schakkeringen in de kleur, want in de vezels blijft meer PanPastel hangen!


Eens de kleur mij beviel, heb ik met schuurpapier de randen wat beschadigd om het karton terug zichtbaar te maken.


Ik heb nog wat distress inkt aangebracht (Vintage photo) en voilà, de basis was klaar!



Om het te versieren heb ik gestempeld met White Buff acryl verf, ik heb een kraft bazzil ticket gekleurd met distress ink (Vintage photo) en bestempeld met de Stampotique 'Loving you' stempel (#7311) in zwart Archival ink. De ticket heb ik ok met Icicle Glimmer Glaze ingesmeerd. 
Dan nog wat Crinkle ribbon en een mini Prima roosje!


Tot de volgende keer,

France



5 opmerkingen:

janieworkum zei

Wat een beeldschoon geschenken doosje
groetjes Janie

Gerrina zei

Wat een mooie techniek en gaaf effect! Ik sla ´m op bij m´n nog te proberen lijstje en wie weet zie je ´m dan op m´n blog voorbijkomen... Zo wordt iets geven heel leuk! Groetjes, Gerrina

De Creakeet van Peet zei

je bent ook van alle markten thuis France, ik geniet al steeds al van je Art Journals en nu dit doosje..keep in going..knuf peet

Kay Wallace zei

Super fun project, France! Love those shades of blue!

Rosie zei

A wonderful little artwork. Thank you for sharing