Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

dinsdag 14 mei 2013

PanPastel meets water


Onlangs viel de de Craftstamper op de deurmat.
Dat is dus een klein feestje, gelukkig was het bedtijd voor
onze kleine meid, dus een uurtje tijd om het tijdschrift te lezen. 

Ik zag een idee staan wat de aanleiding is geworden voor
deze kaart.
In het magazine werd gewerkt met alcohol inkt, stanzen en vilt.
Ik heb gewerkt met PanPastel, Molowtowpennen en water.


Met een spons heb ik 3 kleuren PanPastel aangebracht op een craftsheet.
Turqoise, Violet en Magenta.
Hier overheen heb ik royaal water gespoten en de witte basis kaart doorheen gehaald. 
(á la Tim Holtz)


dit gaf een leuk effect maar wel vrij licht van kleur.
Om het wat meer kleur te geven heb ik de kaart eerst gedroogd
met de heatgun en vervolgens wat kleur aangebracht op de randen.
Daar waar het papier niet 100% droog is zie je een reactie van 
de PanPastel en dit geeft een verrassend resultaat.

Nu heb ik de stempels genomen, het blad van Dyan Reaveley en hier
met een spons PanPastel in de kleur Violet opgestreken.
De stempel bespoten met water, hoe meer water je spuit hoe lichter de kleur
zal worden van de afdruk.
De stempel afgedrukt, dit een aantal malen herhaald met Violet en Magenta.

Gedroogd met een heatgun.
Met de Molowtow pennen de zwarte lijnen getekend in de stempel en met 
wit de accenten aangelegd.

Met zwarte Archival inkt de dame en de tekst gestempeld.
Over dit geheel is Goosebumps gespoten.
Boukje heeft laten zien wat het effect is als je het als eerste gebruikt
ook als laatste geeft het een leuk effect aan je kaarten.

Dit geheel is gemat op een paarse kaart gesneden uit een vel Bazzil Cardstock.

Ik hoop jullie weer te hebben geïnspireerd met deze kaart.
Dank je voor het achterlaten van je reactie.

5 opmerkingen:

Gerrina zei

Fijne kleuren en weer leuk om op een andere manier een PP-achtergrond te maken! Groetjes, Gerrina

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Dit is echt gaaf. Nooit gedavht dat dit met water gecombineerd kon worden. Het resultaat is erg verrassend.
groetjes
Marja

janieworkum zei

Prachtig gemaakt , mooie kleuren gebruikt
groetjes Janie

Unknown zei

Wat een leuk idee weer zeg! Jullie hebben altijd van die leuke, aparte, dingen!

Anita's blog zei

Weer genoeg inspiratie. Super leuk kaartje.