Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 9 mei 2013

Hold fast to dreams ...


Een kaartje met panpastels in mijn favoriete kleuren. Met dit kaartje wil ik je laten zien hoe je, zonder dat je verhoogde elementen gebruikt, toch een soort van diepte in je kaart kunt brengen door in verschillende lagen te werken.
Begin met het opzetten van een ondergrond met lichtblauwe en lichtpaarse panpastels. Fixeer deze ondergrond. Zet er dan met een blokjestemplate en versamarck aan de zijkant de blokjes op door de versamark door het template heen te sponsen. Laat hier en daar een blokje open. Kleur deze blokjes met dezelfde tinten panpastels die je in de ondergrond hebt gebruikt en breng in de blokjes aan de linkerkant kant met een basiskleur (Magenta heb ik gebruikt) wat accent aan zodat deze iets donkerder worden. Fixeer opnieuw. Stempel vervolgens de swirls en de kleine tekst aan de zijkanten met versamark en kleur deze m.b.v. een tool voorzichtig in met Magenta en Magenta shade. Fixeer en stempel dan de vogel en de zwarte puntjes (Stampers Anonymous) erop. Eindig met de tekst. De tekst die ik gebruikt heb is de stempel die je op het Event en nu nog in een aantal winkels gratis bij mijn boekje krijgt.

6 opmerkingen:

Petra L zei

Heel mooi en wat een mooie kleur Nellie :-)


Lieve groet, Petra

Mieke zei

Wat een prachtige kaart!

Gerrina zei

Mooi in deze tinten en wat ben ik blij met de tekst, die ik bij jouw boekje kreeg! Groetjes, Gerrina

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een prachtige ondergrond, de tekst is ook zo mooi!

Heerlijke kaart dus.

groetjes, Alie :-)

Thea zei

o Wat een mooie kaart super

groetjes thea

Bea zei

heel mooi, maar heb een vraagje, waarmee fixeer je dat?
groetjesss Bea