Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

maandag 6 mei 2013

Landschap en lucht met Panpastels


Met Panpastels kun je zo veel verschillende dingen doen en hier laten we je dat graag zien.
Ik vind de Panpastels heerlijk om de achtergrond voor een ´scenery´ mee te maken:



Eerder liet ik je hier al zien hoe eenvoudig het is om een lucht met wat wolkjes te maken.

Vandaag heb ik drie verschillende manieren op de kaart gebruikt om telkens een ander achtergrond-effect te krijgen. Voor alle drie de manieren gebruik ik een van de grotere softtools. Welke maakt niet zo veel uit; die waar jij het fijnste mee overweg kunt is gewoon de beste...


Als eerste de horizon:
-Met 340.5 Permanent Red een lichte streep getrokken daar waar ik de horizon wil hebben.
-Daar heel licht overheen gegaan met 280.5 Orange aan de bovenkant van de streep, waarbij ik voornamelijk naar boven heb gemengd/uitgewreven.


Als tweede de lucht:
-Met 280.5 Turquoise en met draaiende bewegingen wat rondjes/wolkjes aangebracht.

-Daaroverheen gegaan met 100.5 Titanium White waarbij ik weer draaiende bewegingen gemaakt heb.
Dit is het moment om goed te kijken waar je donker en waar je licht in je wolken wilt hebben.
-Als laatste nog een keer met 280.5 Turquoise en met draaiende bewegingen daar overheen gegaan waar ik het iets donkerder wilde hebben.

Als derde de grond/het gras en de bodem:
-Met 680.3 Bright Yell. Green Shade onder de horizon tot onderaan de kaart wat verticale en horizontale dunne lijntjes getrokken en die naar beide kanten uitgewreven.
-Met 780.3 Raw Umber Shade vrij dun ook wat lijnen helemaal onderaan de kaart in beide richtingen gezet en deze ook uitgewreven naar beide kanten.
Dan fixeren met Fixative en even wachten tot het goed droog is.

Nu kun je de scenery met stempels gaan opbouwen.
Ik heb ervoor gekozen om de draad waar het meisje op balanceert te stempelen in de vorm van een notenbalk, maar je zou natuurlijk ook een touwtje over de kaart kunnen spannen of een ketting kunnen stempelen of tekenen...
De tak is een gedeelte van de boomstempel van Artspecially 2012. Het meisje is van Art Journey, de bloemenrand is van Lost Coast Design. De inkt die ik gebruikt heb, zijn allerlei kleuren Memento inkt.





Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Voor vragen mag je altijd een reactie hier achter laten...


Creatieve groetjes,
Gerrina

7 opmerkingen:

Boukje zei

Mooie zachte kleuren, leuk om te zien hoe je het hebt gedaan!
Groetjes Boukje.

janieworkum zei

Prachtige gemaakt, en heel mooi met de kleuren gewerkt.
groetjes Janie

Riannerizanti.blogspot.nl zei

Wat een duidelijke uitleg en hij is weer heel mooi .
liefs Rianne

Unknown zei

duidelijke uitleg, ga het ook eens proberen...

Hella zei

Wat een fijne uitleg weer voor je prachtige kaart.

Rosita zei

OOO wat MOOI !!!!!!

Liefs Rosita

Gerrittina zei

Erg leuk!! Vooral dat je haar op de notenbalk laat balanceren. Ik heb dit stempel in Zeist gekocht maar hier was ik zelf nog niet opgekomen. Dank voor de inspiratie.

Gr. GZ