Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

vrijdag 24 mei 2013

Gast Designer Marjolijn Stas


Al een hele volg ik het blog van Marjolijn Stass, gewoonweg omdat ze hele mooie creaties maakt. 
Haar blog is dan ook zeker wel een bezoekje waard. 
Zo had ik Marjolijn gevraagd of ze eens 
iets moois wilde maken voor ons blog hier.
Dat het mooi is geworden kun je wel zeggen.
----------------------

Hallo allemaal,

Toen ik op het Art Specially in Zeist Lydia tegenkwam herinnerde zij mij aan de vraag of ik eens iets voor het panpastel blog wilde maken.


Ik heb mijn Canson Mix Media werkboek gebruikt om een art journal page met de panpastels te maken.

Ik heb het papier eerst met een oude creditcard bewerkt met golden Acrylic Ground for Pastels. 
Het werkt fijn maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt anders vind werken dan gesso. 
Misschien moet ik het nog wat vaker gebruiken om echt verschil te kunnen constateren.

Op zowel de Art Journal Page als de woordenboek bladzijde panpastels aangebracht.



Vervolgens het meisje van Prima Marketing gestempeld op beide bladzijden en op een stukje maskertape.
Maskertape uitgeknipt en ervoor gezorgd dat ik zowel het positief als negatief kon gebruiken.
Met Versamark een sjabloon op het jurkje gebruikt en vervolgens ingekleurd. Voor het haar heb ik een Tombow stift gebruikt (nr. 947).




Daarna het meisje helemaal afgedekt en de achtergrond gemaakt. 
Hiervoor ook weer sjablonen gebruikt.


Het meisje van de woordenboekbladzijde uitgeknipt en opgeplakt.
Achtergrond stempel (Hexagon Script van Creative-Expressions) gebruikt en het sjabloon wat ik al eerder had gebruikt nogmaals gepakt en dit keer Dimensional Paint van Art Antholoygy cotton candy eroverheen uitgesmeerd.





Als laatste de tekst van Dylusions gestempeld en gemat op zwart papier.

Gebruikte kleuren:
430.8 Magenta Tint
740.8 Burnt Sienna Tint
430.3 Magenta Shade
280.5 Orange
220.5 Hansa Yellow
470.5 Violet

Sjablonen TCW Mini Microbial en Chevron.

Groetjes van Marjolijn

 ----------------------------

Marjolijn dank je voor deze bijdrage.
Natuurlijk zijn we weer erg benieuwd wat je van deze bijdrage vind.

lieve groetjes



4 opmerkingen:

janieworkum zei

Prachtige kaart geworden Marjolein
groetjes Janie

Melanie zei

Dat is een hele mooie bijdrage.
Liefs, Melanie

Hella zei

Wat een leuke page is dit geworden. Gezellig dat je een keer gastdesigner bent.Je hebt alles ook zo heerlijk duidelijk stap voor stap beschreven.

Gerrittina zei

Moooooooi. Bedankt voor de uitleg. Het smaakt naar meer.

Gr. GZ